Merthogy a gazdasági krízist a koncertszervezőkhöz hasonlóan a legnagyobb hazai könnyűzenei fesztivál gazdái is megérzik. „A Sziget esetében csupán kisebb gondot jelent a forint gyengülése – bár a devizában fizetett külföldi sztárfellépők gázsija ennek következtében 20-30 százalékkal is többe kerül nekünk –, de mivel a jegybevételeinknek is nagyjából a fele euróban folyik be a külföldi vendégek miatt, ez némileg kompenzálja a pluszköltséget” – mondta a Világgazdaságnak Gerendai Károly, a szervező Sziget Kft. ügyvezető igazgatója.
„Nagyobb fejtörést jelent számunkra, hogy a megváltozott gazdasági körülmények miatt körülbelül tizedével csökkenhetnek a szponzori bevételeink, amelyek így az eddigi 25 százalék helyett már csak a teljes költségvetésünk 20-21 százalékát biztosítják. Ebben a helyzetben azonban szerencsés, hogy a legnagyobb támogatóinkkal többéves szerződést kötöttünk, amelyek csak jövőre vagy 2011-ben járnak le” – folytatta.
„Mivel a magyarok pénztárcáját nagyon érzékenyen érintette a válság, azzal számolunk, hogy kevesebb hazai látogató jöhet ki az idén a Szigetre. Az így kieső bevételt pedig azzal kellett kompenzálnunk, hogy a tavalyi 8 ezerről 10 ezer forintra emeltük a jegyárat. Véleményünk szerint ugyanis a nagyobb áremelés kompenzálhatja azt a kiesést, amelyet a kereslet-visszaesés eredményez” – magyarázta Gerendai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.