Az előző év hasonló időszakához képest 22 százalékkal kevesebb plazma tévé kelt el az első negyedévben – ismerteti a DisplaySearch felmérésének eredményét a PC World. Az előző negyedévhez képest a csökkenés 28 százalékos.
A hanyatlás újabb csapás az amúgy is nehézségekkel küzdő plazma piacnak: a Pioneer múlt hónapban szüntette meg a technológia alkalmazását, a Vivio pedig februárban közölte, hogy kilép a szektorból. Becslések szerint a plazma a rivális LCD technológia javára veszít részesedéséből: mintegy hétszer annyi folyadékkristályos televízió kel el, mint plazma.
Ráadásul a cégek a vásárlók meghódítása érdekében jelentős árakciókat vezettek be, ennek következtében a plazma technológia eladásából származó bevétel egy év alatt 36 százalékkal csökkent. A piacból a Panasonic hasította ki a legnagyobb szelet ebben a negyedévben 37 százalékkal. Második helyen a Samsung végzett 31 százalékkal, a harmadik legnagyobb forgalmazó pedig az LGE 26 százalékkal.
Az elemzők szerint a plazma televíziók a méreti adottságaikkal győzhetnek: az elmúlt időszakban a kategóriában csak az 50 hüvelyknél nagyobb képátlójú készülékek körében mértek növekedést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.