BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb járat, jobb teljesítmény a légicégeknél

A válság felemás hatást gyakorolt a légitársaságokra. 2008-ban magasabb áron és kevesebb utast szállítottak, de a légiutasok panaszainak aránya is érezhetően csökkent.

A légicégek 2008-ban többször tartották be a menetrendet és kevesebb csomagot veszítettel el, mint az azt megelőző évben. Igaz, 2007 évtizedes mélypontot jelentett ilyen tekintetben, vagyis a viszonyítási alap speciális. Mindenesetre a felmérésben szereplő 17 légitársaság esetében a 100 ezer utasra jutó 1,42 panaszarány 2008-ban 0,15-re csökkent – írja az AP.

A legtöbb panasz a késéseket és a csomagok kezelését érintette. Az egy járatra kivetített teljesítmény mintegy 3 százalékkal alakult jobban, mint 2007-ben, ennek ellenére a járatok egynegyede még így is késve érkezett. Ebben a tekintetben a repült mérföldek szempontjából első helyet betöltő American Airlines teljesített a legrosszabbul: járatainak csak 69,8 százaléka tartotta be a menetrendet.

A 2007-ben mért 770 millió helyett tavaly csak 741 millióan szálltak fel, a repülés iránti igény pedig 2009 első negyedévében is kifejezetten gyenge.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.