BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden második ember elégedetlen az internetszolgáltatójával

Az utóbbi öt évben durván ötszörösére, 65 százalékra emelkedett a rendszeresen internetező 15-69 évesek körében az online rádiózás és tévézés aránya.

2008-ban a négy évvel ezelőtti 55 százalékhoz képest ma már a megkérdezettek 91 százaléka nyilatkozott úgy, hogy interneten tájékozódik vásárlásai előtt, 25 százalék helyett 62 százalék vásárol a neten, az álláskeresés esetében pedig 38 százalékról 62 százalékra változott az arány. Az internetszolgáltatójával ugyanakkor az ügyfeleknek csak 43 százaléka nagyon elégedett – hangzott el az SPSS Magyarország, a Data Research Kft. és az Antenna Hungária   szervezésében megtartott "Konvergencia az ügyfelek szemüvegén keresztül" konferencián.

Az NRC piackutató felmérése szerint a 2008. év végére az internetet kipróbálók aránya az elmúlt négy év tekintetében 28 százalékról, 54 százalékra, míg a rendszeresen internetezőké 22 százalékról 50 százalékra emelkedett. Az internet mára már a háztartások majd harmadában jelen van, míg négy-öt évvel ezelőtt ez az arány még 15 százalék körüli volt. 2005 óta a 35-49 évesek körében rendszeresen internetezők aránya 24 százalékról 49 százalékra, az 50-69 évesek körében 7 százalékról 20 százalékra emelkedett.

Az egyértelműen szórakoztató szerep felől a hangsúly erőteljesen eltolódott az internet praktikusság szerepe felé. 2008-ban a 2004. évi 55 százalékhoz képest már a megkérdezettek 91 százaléka nyilatkozott úgy, hogy interneten tájékozódik vásárlásai előtt. Ugyanezen évekre jellemző arányok az internetes vásárlás tekintetében 25 százalékról, 62 százalékra, álláskeresés esetében pedig 38 százalékról 62 százalékra ugrottak.

Az utóbbi öt évben durván ötszörösére (65 százalékra) emelkedett a rendszeresen internetező 15-69 évesek körében az online rádiózás és tévézés aránya. Az NRC kutató cég felmérése szerint 2008. második felére a legalább hetente internetező 14-69 éves lakosság 42 százaléka internetezik legalább 3 órát, míg ugyanez az arány a TV esetében 38 százalék. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.