A tulajdonosok azért döntöttek a leépítés mellett, mert a vállalatnál likviditási válság alakult ki. A beszűkült hitellehetőségek miatt a cégnek át kell szerveznie működését, amely a termelés csökkentésével jár. A GYH mostantól két piacvezető márkája, a gyulai kolbász és a gyulai kenőmájas előállítására kíván koncentrálni – tette hozzá a vezérigazgató.
A pénzügyi gondokat az váltotta ki, hogy a vállalat a hiányzó források pótlásáról nem tudott megegyezni a működést finanszírozó bankokkal. A társaság többségi tulajdonosa, a nádudvari Hage Zrt. a közelmúltban 500 millió forintos segítséget nyújtott a cégnek, de az alapanyag-ellátás biztosításához további 700-800 millió forintra lenne szükség.
A pénzügyi nehézségekhez közvetlenül hozzájárult, hogy a társaság által felhasznált importanyagok az utóbbi időszak forintgyengülésének hatására mintegy 30 százalékkal drágultak, a nem várt többletkiadásokat pedig nem tudta finanszírozni a vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.