A 950 ezer példányban megjelenő Forbes Magazin rangsorolta azokat az országokat, amelyek a legkedvezőbb ár/érték arányt kínálják a jelenlegi gazdasági válságban az amerikai utazóknak, így azokat mindenképpen érdemes felkeresni.
A rangsorolás alapját az a két információ adta, hogy mennyit erősödött az amerikai dollár az adott ország valutájához képest tavaly nyár óta, illetve, hogy milyen árfekvésben lehet repülőjegyet vásárolni az odajutáshoz.
Először összegyűjtötték azt a 28 országot, amelyeknek a valutájához képest az amerikai dollár több mint 15 százalékot erősödött az elmúlt évben. Ezt követően megvizsgálták azt is, hogy hova lehet a legolcsóbban eljutni repülőgéppel. Az így felállított 15-ös rangsort Magyarország vezeti. A 2. Svédország, a 3. Lengyelország lett. Románia a 11. helyre, Csehország pedig a 13. helyre került. Svédország 2. helye világossá teszi, hogy nem abszolút olcsóságról, hanem arányokról van szó - teszik hozzá.
Emlékeztetnek arra, hogy a Magyar Turizmus Zrt. New York-i külképviselete idén már több akcióval is felhívta az amerikai utazók figyelmét a magyarországi szolgáltatások rendkívül kedvező ár/érték arányára.
Az amerikai utazóknál a nehéz gazdasági helyzetben egyre fontosabb szerepet játszik az utazások ára. Erre reagálva a CEE (Central European Experience), a cseh-lengyel-magyar-német-osztrák-szlovák turisztikai hivatalok marketingcsoportosulása részletesen ismertette Közép-Európát, és még felfedezetlen és egyúttal nagyon is megengedhető árú úti célként pozícionálta a szakmai magazinok, a közönséglapok és internetes portálok utazási mellékleteinek szerkesztői számára.
Az egyes országok képviselői bemutatták, hogy napi 100 dollárért milyen sok szolgáltatást tudnak igénybe venni. Az eseményen Gömöri Péter, a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselője magyarországi példaként egy olyan komplett csomagot említett, – szállás, ellátás, kulturális és szabadidős programmal – ami mindössze fejenként 99.35 dollárba kerül - közölte az MT Zrt. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az idén az első negyedévben 52 ezer amerikai látogató érkezett Magyarországra, ez 5,5 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A turisztikai motivációval érkezők száma 50 ezer volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.