A vállalat három üzletágának üzleti fejlődése igen vegyes képet mutat. Miközben a fogyasztói termékek üzletágai, a Mosó- és háztartási tisztítószerek, valamint különösen a Kozmetika üzletág továbbra is jól teljesített: 0,4 illetve 3,5 százalékos szerves növekedést ért el, az Adhesive Technologies üzletág megszenvedte a főbb ügyfeleinél világszerte tapasztalható nehézségeket. Ezek okozták a szerves értékesítés 18,2 százalékos visszaesését.
Az árbevétel-arányos üzemi eredmény 6,7 százalék volt, miközben a korrigált árbevétel-arányos üzemi eredmény 10,1 százalékról 7,2 százalékra csökkent. Mindkét eredmény nagyrészt az Adhesive Technologies üzletág jelentős nyereségcsökkenésének tudható be.
Az alacsonyabb üzemi eredmény és a pénzügyi eredmény csökkenése miatt a negyedév adózás utáni eredménye 45,7 százalékkal, 223 millió euróról 121 millió euróra csökkent. A 4 millió euró kisebbségi részesedéssel az adózás utáni eredmény 117 millió euró volt (az előző év azonos negyedévében 219 millió euró). A negyedév korrigált adózás utáni eredménye a kisebbségi részesedések után 130 millió euró volt, szemben az előző év első negyedévének 218 millió eurós eredményével.
„Az új pénzügyi év elején a Henkel is megérezte a tartósan kedvezőtlen gazdasági környezet hatásait, így üzletágaink rendkívül vegyes eredménnyel zárták 2009 első negyedévét” – nyilatkozta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóság elnöke. Hozzátette: Nem elégedettek a 2009-es pénzügyi év kezdetével.
A Henkel várakozásai szerint a reálgazdaság és a pénzügyi szektor jelenlegi nehéz piaci feltételek a teljes 2009-es évben megmaradnak. Ennek ellenére a Henkel biztos abban, hogy szerves árbevétel-növekedése felülmúlja piacai növekedését. 2009 második negyedévére a Henkel azt várja, hogy fogyasztói üzletágai tovább folytatják az első negyedévben tapasztalható erőteljes növekedést. Az Adhesive Technologies üzletágban a Henkel enyhe javulást vár 2009 első negyedévéhez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.