BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ritkán és főleg hazait – Negatív rekorderek vagyunk étterembe járásban

Amikor a magyarok vendéglőt választanak, akkor legtöbben a konyha jellegét, a hazai ízeket veszik figyelembe, valamint az ételek elfogadható árait. Utána legnagyobb arányban a jó higiéniai körülményeket nézik, majd az étterem kényelmes elérhetőségét. Ugyanez a sorrend a világ legtöbb országában. Többek között ezt állapította meg a Nielsen piackutató vállalat 52 országban, köztük Magyarországon végzett globális felmérése a vendéglátóhelyi étkezésről

Amíg a magyar válaszadók 83 százaléka jár kisebb-nagyobb rendszerességgel étterembe, addig az európai arány 93, a globális 95 százalék. Tizenkilenc európai ország közül Magyarországon legmagasabb – 17 százalék – azok aránya, akik sohasem étkeznek vendéglőben.

Az étterembe járó magyarok több mint fele csak alkalmanként tér be valahová, havi egy alkalomnál is ritkábban. Naponta vagy majdnem minden nap megy étterembe a válaszadók 4, hetenként egyszer-kétszer további 6, havonta egyszer-kétszer-háromszor pedig 28 százaléka.    A magyarok fele leggyakrabban családtagokkal, barátokkal szokott étterembe menni, egyharmada pedig partnerével. Munkatársakkal vagy egyedül 9, illetve 8 százalék vacsorázik, ebédel nyilvános helyen.

A magyaros konyhát részesíti előnyben honfitársaink több mint fele. Általában világszerte a saját ország ízeit keresik az emberek a vendéglátásban. Magyarországon más országok ételei, konyhái közül kimagaslóan legkedveltebb az olasz és kínai. Ezzel ellentétben, az 52 vizsgált országban átlagosan a kínai megelőzi az olasz konyhát. A vendéglőbe járó magyarok 42 százaléka leginkább szombaton szokott nyilvános helyen étkezni, 32 hétfőtől csütörtökig, 14 főleg vasárnap, 12 százalék pedig pénteken.

A vendéglátóhelyen étkezők leggyakoribb szempontja az étterem kiválasztásáná. Egy megkérdezett két tényezőt nevezhetett meg. A válaszadók százalékában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.