Ez ugyanis jelentősen megnövelte a kölcsönzők költségeit – mondta lapunknak Kozák József, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MASZ) elnöke, a Hertz Magyarország ügyvezető igazgatója.
Ám szó van arról is, hogy a luxuskocsik után fizetendő gépjárműadó – a motor teljesítményétől függően – a cégautóadó másfélszerese, kétszerese vagy akár háromszorosa lenne. Ez viszont újabb csapást jelentene az autókölcsönző vállalatok számára.
Pedig így is sok nehézséggel kell megküzdeniük: a májusi forgalom megegyezett a februárban szokásos alacsony szinttel, és a hagyományosan május–június fordulójától számított nyári szezon sem indult be. Olyannyira, hogy a ferihegyi autókölcsönző irodákat az ilyenkor szokásosnál 25-30 százalékkal kevesebb ügyfél keresi fel.
Ilyen helyzetben a járműbeszerzés sem könnyű, hiszen a forint árfolyamának hullámzása miatt a gépkocsi-kereskedők sem tudtak egész évre szóló flottaeladási szerződéseket kínálni, így azok a kölcsönzők, amelyek még vesznek új autót, csak 10-20 darabos beszerzésekre szánják el magukat – foglalta össze a MASZ elnöke, hozzáfűzve: csupán az év végére várja a szakma, hogy a pénzintézeteknél kissé könnyebb lesz járművásárlásra szóló finanszírozási szerződéseket kötni.
Addig azonban még az is nehezíti a helyzetet, hogy július 1-jétől a gépkocsi üzemeltetését és bérletét terhelő áfa 20-ról 25 százalékra nő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.