Az MTI úgy tudja: a jelenlegi vezérigazgató Heinczinger István operatív vezetőként a helyén marad, de kineveznek mellé egy elnök-vezérigazgatót is, aki a vasúttársaság átalakításával foglalkozik majd, és elkészíti, illetve végrehajtja az erre vonatkozó tervet. A folyamatot miniszteri biztos követi nyomon.
A MÁV átalakításáról hivatalosan csak annyit lehet tudni, hogy a kormány, az IMF és az Európai Bizottság között létrejött megállapodás tartalmazza a közösségi közlekedés racionalitását. A MÁV-on 2010-ben 40 milliárd forintot akar spórolni a kormány.
Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke már hétfőn sajtótájékoztatót tartott a MÁV hivatalosan még be sem jelentett átszervezéséről. Azt mondta, hozzájutottak a vasút átalakítását taglaló kormányzati anyaghoz, amely csak a MÁV-ingatlanok átcsoportosításával, eladásával foglalkozik, és nem taglal szakmai kérdéseket, például a szolgáltatási színvonal javítását.
A VDSZSZ közölte, minden törvényes eszközt igénybe vesz, hogy ezt megakadályozza és arra kérte a kormányt, hogy "felelőtlen" intézkedéseket ebben a ciklusban már ne tervezzen, évtizedekre kiható, súlyos döntéseket már ne akarjon hozni, mert "nincs hozzá hitele, kompetenciája".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.