Ez óriási haladásnak számít az után, hogy az idei év első négy hónapjában még 27, 18, 17 és 12 százalékos volt a piacszűkülés a bázishoz képest.
Ami a darabszámot illeti, az 1,270 millió autó forgalomba helyezése még nem teszi felhőtlenül boldoggá az iparágat, hiszen az elmúlt év májusában még 1,336 millió darab talált gazdára.
Ráadásul egyre nagyobb a különbség az unió keleti és nyugati, vagyis a régi (EU15) és az új tagországok piaca között.
Amíg ugyanis Nyugat-Európában csupán 2,7 százalékos az eladáscsökkenés, addig régiónkban továbbra is 26 százalékos visszaesésről beszélhetünk.
És ami különösen fájó: Magyarországon csupán ötezer kocsi kapott rendszámot a tavaly májusi 13 200 után, ami 66 százalékos visszaesést jelent.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.