BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sztrádabotrány: vizsgálat az újabb kizárásos tender miatt

Megindította az eljárást a legutóbbi kizárásos útépítési tender nyomán a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB); az M0-s déli szektorának új, 51-es főút és M5-ös közötti szakaszára kiírt pályázatra legolcsóbb ajánlatot benyújtó konzorciumot kizárták, ezért az jogorvoslatot kért - írta az index.hu.

A portál szerint a KDB legkésőbb harminc napon belül dönt, addig is megtiltotta a szerződéskötést, mondván: valószínűsíthető a jogsértés.

Az index.hu emlékeztet: június 15-én jelentette be a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF), hogy az Euroaszfalt vezette, többek között a Vegyépszer két cége alkotta konzorcium nyerte az M0-s déli szektorának új szakaszára kiírt közbeszerzési eljárást. A 6 kilométeres, kétszer háromsávos plusz leállósávos út megépítésére hatan pályáztak, két jelentkezőt a NIF kizárt.



A kizárt pályázók egyike, a spanyol Sedesa és a Szeviép alkotta konzorcium – amely tagjai egyebek mellett az M43-as egyik szakaszát is együtt építik – adta a legkedvezőbb, 9,69 milliárd forintos ajánlatot. A NIF indoklása szerint azonban a pályázatuk nyolc ponton is érvénytelen volt, ezért nem vették figyelembe az elbírálásnál.

Az index.hu értesülése szerint a Sedesa a múlt héten, 23-án nyújtotta be jogorvoslati kérelmét a KDB-hez, amely el is indította az ügyben a jogorvoslati eljárást. A hírportál a birtokába került dokumentumra hivatkozva azt közölte: a döntőbizottság megítélése szerint "a jogorvoslati eljárással kapcsolatban rendelkezésre álló iratok alapján valószínűsíthető a jogsértés", ezért ideiglenes intézkedésként a "még meg nem kötött szerződés megkötését megtiltja".

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.