Viszonylag megúszták a válságot a jégkrémgyártók – mondta a Világgazdaságnak Szatóri László, az Unilever cég Algida gyűjtőmárkáit előállító veszprémi gyárának igazgatója.
A termékei 75-80 százalékát kivitelre gyártó üzem vezetője szerint ezt elsősorban a portfólió rugalmas változtatásával sikerült elérniük, hiszen a szektorban a fejlesztések másfél évvel előzik meg a piacra kerülést, a gyártás pedig akár egy évvel.
Ami változott: a válság hatására megnőtt a kereslet az egységcsomagokban forgalmazott impulzus termékek iránt – mondta Szatóri László, hozzátéve, hogy a magasabb árkategóriába tartozó cikkek inkább a gazdaságos (hatos-tízes) kiszerelésnek köszönhetően találnak már gazdára.
Az igazgatót az eladási adatok is igazolják: a Nielsen frissen publikált felmérése szerint a jégkrémek fő beszerzési helye a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres alapterületű üzlettípus az impulzus (egyenként fogyasztható, például pálcás vagy tölcséres) és a nagy kiszerelésű termékek esetében is – előbbinél az összforgalom 63, utóbbinál 55 százaléka zajlott az elmúlt egy évben ezekben az üzletekben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.