A már elindított programokról és a további lépésekről Karim Makhlouf, a légitársaság januárban kinevezett kereskedelmi vezérigazgató-helyettese számolt be tegnapi sajtótájékoztatóján.
Úgy tűnik, az irányváltás máris kézzelfogható eredményekkel járt: a szakmában soha nem tapasztalt krízis ellenére a Malév áprilistól „beindult”, s a második negyedévben nyolc százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban. Ez az attrakció Európában csak két másik légicégnek, a Swiss Air Linesnak és a Turkish Airlinesnak sikerült – jelezte Makhlouf. Emellett a társaság hazai piaci részesedését is növelni tudta: 40,2-ről 43,4 százalékra.
A Malév tavaly átlagosan 65 százalékban használta ki járatait, ezt a vezérigazgató-helyettes igen alacsonynak minősítette, mint mondta, az új kereskedelmi stratégia egyik legfontosabb eleme, hogy ezt az arányt a nagy európai versenytársak szintjének közelébe emelje. Példaként megemlítette, hogy az eminens Lufthansa közelít a 80 százalékhoz, s az Air France sem sokkal marad el mögötte. Az osztrák és a török légitársaság is bőven 70 százalék feletti kihasználtsággal működik.
Az utasforgalom növelésének kulcsfontosságú elemeként említette a kereskedelmi vezető a fapados társaságok „megtámadását”. Elérhető áron kínál a Malév magasabb minőséget – állítja a vezérigazgató-helyettes, aki szerint a versenyben nagy előnyt jelent számukra a komoly infrastruktúra. Olyan üzletpolitikával, versenyképes ajánlatokkal jelennek meg, amelyekkel képesek lesznek az utasok elhódítására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.