BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Beindult" a Malév - Már a fapadosokat támadja

Merész üzletpolitikára szánta el magát a Malév, új stratégiájával bővíteni kívánja utazói számát, javítani gépei kihasználtságát, egyúttal pedig növelni a piaci részesedését.

A már elindított programokról és a további lépésekről Karim Makhlouf, a légitársaság januárban kinevezett kereskedelmi vezérigazgató-helyettese számolt be tegnapi sajtótájékoztatóján.

Úgy tűnik, az irányváltás máris kézzelfogható eredményekkel járt: a szakmában soha nem tapasztalt krízis ellenére a Malév áprilistól „beindult”, s a második negyedévben nyolc százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban. Ez az attrakció Európában csak két másik légicégnek, a Swiss Air Linesnak és a Turkish Airlinesnak sikerült – jelezte Makhlouf. Emellett a társaság hazai piaci részesedését is növelni tudta: 40,2-ről 43,4 százalékra.

A Malév tavaly átlagosan 65 százalékban használta ki járatait, ezt a vezérigazgató-helyettes igen alacsonynak minősítette, mint mondta, az új kereskedelmi stratégia egyik legfontosabb eleme, hogy ezt az arányt a nagy európai versenytársak szintjének közelébe emelje. Példaként megemlítette, hogy az eminens Lufthansa közelít a 80 százalékhoz, s az Air France sem sokkal marad el mögötte. Az osztrák és a török légitársaság is bőven 70 százalék feletti kihasználtsággal működik.

Az utasforgalom növelésének kulcsfontosságú elemeként említette a kereskedelmi vezető a fapados társaságok „megtámadását”. Elérhető áron kínál a Malév magasabb minőséget – állítja a vezérigazgató-helyettes, aki szerint a versenyben nagy előnyt jelent számukra a komoly infrastruktúra. Olyan üzletpolitikával, versenyképes ajánlatokkal jelennek meg, amelyekkel képesek lesznek az utasok elhódítására.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.