A hazánkban két cég, a ScienNet, illetve a Lyoness által nyújtott szolgáltatás – bár több kisebb részletben különbözik – ugyanarra az ötletre épül: ha a rendszerhez csatlakozott törzsvásárlók a szerződött partnerüzletekben vásárolnak, az után, annak nagyságával arányosan, készpénz-visszatérítést kapnak a bankszámlájukra.
A boltoknak azért éri meg csatlakozni az ilyen rendszerekhez – és bizonyos kedvezményt adni cserébe a klubtagoknak –, mert a törzsvásárlók ott végzik el szívesebben az amúgy is szükséges beszerzéseiket, ahol azért valamennyit még fizetnek is nekik. Illetve az utalványos rendszer miatt a visszatérítés egy részét is csak náluk költhetik el az ügyfelek.
A két rendszer mögött már most is masszív, a kereskedők számára vonzó vásárlói közösség „rejtőzik”: a Lyoness ügyfélbázisa megközelíti a 162 ezer főt, az általuk elköltött összeg pedig tavaly meghaladta a kétmilliárd forintot, míg a ScienNet törzsvásárlóinak száma a napokban haladta meg a 351 ezer főt.
„A tagjaink közül becsléseink szerint 50-60 ezren élnek a rendszerből” – mondta Leinemann Zsolt, a ScienNet hazai partnercége, a Headmin Kft. ügyvezető igazgatója.
A két cég tevékenységét a PSZÁF is figyeli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.