A tavaly 8,5 milliárd forintos árbevételt produkáló vállalatot erre eddigi eredményei, s innovatív szemlélete teszik alkalmassá. A Fejér megyei cég ugyanis több, országosan egyedülálló megoldással javította hatékonyságát, például elsőként vezette be a csiprendszerű bérletértékesítést - mondta Tóth István.
A vezérigazgató úgy vélte, hogy ha sikerül kidolgozni és megtalálni a lehető legjobb, a megrendelők, a szolgáltatást igénybevevők és a közlekedési vállalatok érdekeit egyaránt figyelembe vevő szervezési megoldásokat, az átalakítás eredményeként hatékonyabban működő közösségi közlekedés valósulhat meg.
Bár jelenleg egy-egy régión belül nincs "átjárás" a megyék között, megfelelő irányítástechnika kidolgozásával működőképes és hatékony lehet egy nagyobb, a teljes régióra kiterjedő szervezet is - mondta Tóth István.
Úgy fogalmazott, hogy a regionális közlekedési rendszer létrehozásával megvalósuló átalakítás egyik legnagyobb eredménye az lehet, hogy a régión belül közelebb kerülhetnek egymáshoz a megrendelő, a szolgáltatást nyújtó cég és a szolgáltatást igénybevevők érdekei.
Ami azt is jelenti, hogy a szolgáltatások megrendelésénél a helyi igényeket veszik majd figyelembe, s aszerint alakítják például ki a helyközi járatok menetrendjét.
Tóth István szerint fontos lenne, hogy a kormány ez év december 3-ig döntsön a közösségi közlekedés közszolgálati szerződéseinek 2012. december 31-ig érvényes szerződés 2016-ig történő meghosszabbításáról.
Erre pedig azért volna szükség, hogy a piacliberalizáció idejére a nemzeti közlekedési vállalatok versenyhelyzetbe kerüljenek a magyarországi piacra feltehetően betörténi akaró más országbeli, európai közlekedési vállalatokkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.