A Facebook Lite-ot olyan országok számára tervezték, ahol a háttér-infrastruktúra hiánya miatt nincs széles sávú internetkapcsolat, vagy csak rendkívül nehezen elérhető. Az oldal által nyújtott szolgáltatások ugyanis jóval kisebb szávszélességet igényelnek, a tartalmak fel- és letöltése sokkal gyorsabb és könnyebb, mint a klasszikus Facebookéi. A közösségi oldal illetékesei azt ígérik: a Lite mobiltelefonon keresztül is használható lesz.
A tesztüzem Indiában már folyik, s a tervek szerint rövidesen Kínában és Oroszországban is elérhető lesz az új szolgáltatás kísérleti verziója. A potenciális felhasználói tábor bővülésével párhuzamosan a rendszert üzemeltetők létszáma is nő majd – mondta Mark Zuckerberg, a közösségi oldalt fejlesztő cég társalapítója és vezérigazgatója a Bloomberg hírügynökségnek.
A gyors ütemű növekedés költségei a – mindössze huszonöt éves – vezérigazgató szerint teljes egészében fedezhetők maradnak a társaság bevételeiből.
A Facebook főként az oldalain megjelenő hirdetésekből, illetve az azokon végrehajtott vásárlásokból profitál, az idén a vezetőség ezeken a csatornákon legalább 500 millió dolláros forgalomra számít.
A Facebook pénzügyi célja a jelenlegi és a következő évben a cash flow pozitív szinten tartása. Zuckerberg szerint erre megvan a társaság esélye, mivel számukra a jelenleg válságban lévő hirdetési piac tökéletes környezetet biztosít a növekedésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.