A Kia a június 30-val végződő negyedévben 279 millió dolláros nettó profitot ért el, az előző év második negyedében könyvelt 69 millió dollárhoz képest – jelenti az AP.
Az eladások 11,5 százalékkal növekedtek, a vállalat közleményében kitért arra is: a koreai valuta gyengesége javította az eredményeket. Az olcsó wonnak köszönhetően az ázsiai ország termékeinek ára kedvezőbb a tengerentúlon. Márpedig a Kia 2009 első felében járműveinek 74 százalékát külföldön értékesítette.
A Kia a Hyundai Motor Co. leánya, a vállalatcsoport Dél-Korea legnagyobb autógyára, globálisan pedig az ötödik helyet foglalja el.
A Hyundai Motor Company, Dél-Korea legnagyobb autógyártója a múlt hónapban világszerte 262 623 gépjárművet adott el, 36,6 százalékkal többet, mint tavaly júliusban.
A belföldi eladások 15,4 százalékkal 60 638 darabra emelkedtek. Ez a növekedés elsősorban azoknak az adókedvezményeknek tudható be, amelyeket a tíz évesnél idősebb személygépkocsijukat új autóra cserélő vásárlóknak biztosít a koreai kormány.
Külföldön hét hónap után most első ízben emelkedtek a márka eladásai, és a tavaly júliusinál 44,5 százalékkal több, 202 ezer kocsi talált gazdára júliusban.
A koreai export 37,2 százalékkal erősödött 2008 júliusához képest, és megközelítette a 83 ezer darabot, miután idén júliusban nem tartottak nyári szünetet a koreai üzemek. Emellett a kínai, indiai és a csehországi Hyundai gyárak révén ötven százalékkal 120 ezerre nőttek a külföldi gyártásból származó eladások.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.