Manapság kétféleképpen lehet érvényesülni: nagyon becsületesen vagy nagyon slendrián módon - mondta a Népszabadságnak Szentesi Dániel, a Nonstop sütöde vezetője. Ez a pékség ma is sok munkát igénylő, hagyományosan kovászolt kenyeret készít, A minőségnek ára van: a harminc embert foglalkoztató csömöri vállalkozás húsz év után jutott el oda, hogy az idén megnyitotta két saját üzletét.
Igaz, azok sem mind jártak jobban, akik úgy döntöttek, hogy a nagy kereskedelmi hálózatok háza táján próbálnak szerencsét. A kereskedők által diktált feltételek - az alacsony ár - miatt olyan szakmai kompromisszumokat kellett kötniük, amit nem mindenkinek vett be a gyomra. Néha szó szerint: Szentesi Dániel ismert olyan, multinak beszállító kollégát, aki rendre hozzájuk járt kenyeret venni, mert a sajátját nem bírta megenni. A mostanság bedőlő pékvállalkozások között jó néhány korábbi beszállítóról is tudnak, s ez minden bizonnyal összefügg azzal, hogy több hipermarketlánc - köztük a Tesco, az Auchan és a Cora - néhány éve ráállt a helyben sütött, saját márkás kenyérre.
Ugyanakkor a hazai piacon is megerősödőben van a hagyományos, minőségi pékáruk vevőköre, amit jelez, hogy a pékségek egyre nagyobb számban nyitnak saját üzleteket. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból kitűnik: miközben a válságban sorra húzzák le a rolót a vegyes termékkörű kisboltok - csak tavaly 3300 darab tűnt el -, soha nem látott mértékben nyílnak élelmiszer-szakboltok, ezen belül is péküzletek. Bár szakmai vélekedések szerint a KSH nyilvántartása egy kalap alá veszi a péküzleteket a látványpékségekkel, így is jelzésértékű, hogy a kiskereskedelmi recesszió közepette két év alatt 2500-ról 3900-ra nőtt az e kategóriába tartozó ügyfelek száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.