Amennyiben a ma éjjel előkészített „terepen”, néhány nap múlva, a tűzoltók helyzetgyakorlatán is sikerrel vizsgázik, szeptember elejére itthon is véget érhet az új, korszerű METROPOLIS metrószerelvény tesztelése.
Ezt követően az Alstom szakemberei beadhatják a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz a végleges típusengedély kiadásához szükséges több ezer oldalas dokumentációt. A BKV és az Alstom szakemberei bíznak benne, hogy a szerelvény jól fog vizsgázni az utolsó nagy megmérettetésen is, és így az év vége felé már a budapesti utazóközönség kényelmét szolgálhatják a biztonságos, kényelmes és korszerű metrókocsik.
Az Alstom metrószerelvények típusvizsgálati tesztjei - amelyek párhuzamosan folynak egy szerelvényen Franciaországban, egyen másikon pedig Budapesten - az ütemtervnek megfelelően haladnak. Ha minden a jelenlegi tervek szerint alakul, augusztus második felére a Franciaországban tesztelt szerelvény lefutja az előzetesen szükséges 14 ezer kilométert, és ezzel befejeződik szerelvények tartóssági tesztje.
Ez utóbbihoz már csak egyetlen jelentős feltételnek kell teljesülnie: a tűzoltóságnak is meg kell vizsgálnia, hogy az új jármű minden szempontból megfelel-e az alagútbeli mentés szempontjainak. Budapesten, a tűzoltók néhány napon belül, általuk kiválasztott alagútszakaszokban és állomásokon is fognak szét- és összecsatolási próbákat végezni. Ezt előkészítendő, a szakemberek ma éjjel végigvontattak egy METROPOLIS szerelvényt a 2-es metró teljes vonalán, végigjárva azokat a helyszíneket, amelyek terepet biztosíthatnak majd a tűzoltóság próbáihoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.