Steven Rattener most először nyilatkozott hosszabban azóta, hogy felhagyott az Obama-kormány autóipari munkacsoportjának vezetésével. Mint mondta, az amerikai állam GM-beli részesedésének értéke jelenleg mintegy 25 milliárd dollárra rúg, ez a General Motorsba pumpált támogatások felét teszi ki – írja a Washington Post.
Rattner úgy látja, jó esély van arra, hogy a reorganizációhoz kötött 30 milliárd dolláros támogatást visszakapják az adófizetők, arra azonban nem sok esély van, hogy a korábban kifizetett 20 milliárd dollárt "valaha viszontlátja" az állam. A kabinet volt tagja megvédte az autógyártókkal kapcsolatos döntéseket, mondván: a GM és a Chrysler csődje rövidtávon 1 millió munkahely megszűnésével járt volna. Az autóipari szakértő úgy látja, az ország nem viselte volna egy General Motors méretű autógyár csődjét.
Ugyanakkor Rattner a Fortune-ban megjelenő írásában leszögezte: bár mindenki tudja, hogy a detroiti óriások lassan változnak, még így is sokkoló volt számára a pénzügyi vezetés állapota a GM-nél. Mint fogalmazott, a vállalat vezetősége nyugodtan várta az érkező katasztrófát. Rattner szerint a Chrysler megmentésével kapcsolatos döntés még nehezebb volt: az évek óta tartó rossz vezetéstől szenvedő cég kapcsán komoly vita folyt a kormányban arról, érdemes-e meghozni az anyagi áldozatot. Mint mondta, elméletileg jobb lett volna veszni hagyni a Chryslert, ez azonban 300 ezer munkanélkülit jelentett volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.