Globálisan a visszaesés fázisán túl vagyunk, mutatott rá a Nielsen elnök-vezérigazgatója. A fogyasztók költési szokásai azonban alapvetően megváltoztak az elmúlt év során. A tartózkodással vegyes önmérséklet válik az új viselkedési mintává: a fogyasztók 80 százalékát nem fenyegeti a munkanélküliség. De ezt ők nem tudják. Azt hiszik, elveszthetik az állásukat, és ennek a 80 százaléknak a bénultsága végzetes lehet a kínálati oldalra.
A következő egy-másfél év során tovább koncentrálódik a kiskereskedelem, ahogyan a kereskedelmi márkák terjedése is folytatódik. A láncok saját márkái a kis és B márkák rovására nyernek teret, közben pedig egyre nagyobb márkaértéket érnek el. A vásárlási döntésekben a hangsúly a boltok árairól és választékáról áttevődik a termékek kedvező ár-érték viszonyára, márkaértékükre és az üzletláncok márkaértékére.
A fogyasztók jobban bíznak más fogyasztókban, az ő ajánlataikban, mint vállalatokéban, és sokan interneten cserélik ki tapasztalataikat. A gyártóknak hasznos lehet törekedniük arra, hogy márkájuk bekerüljön az online levelezés témái közé. "Nem hiszem, hogy el lehetne képzelni a közeljövő világánál érdekesebbet – jelentette ki a Nielsen vezérigazgatója. Aki nem figyel oda a változásokra, és nem ugrásra, reagálásra készen várja az új helyzeteket, annak esetleg nehéz napjai lesznek."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.