Kronológia
- 1997-től foglalkozik a Hewitt elkötelezettségmérésekkel.
- 2001-től itthon is elindult az első felmérés.
- 2002-ben a Legjobb Munkahely Felmérés Magyarországon, Németországban, Angliában, Ausztriában és Franciaországban is elindult.
- 2003-tól már él az európai együttműködés Magyarországon, a szakminisztérium védnöksége alatt készül a kutatás.
- 2004-től két vállalati kategóriában hirdetnek eredményt: nagyvállalatok, illetve kis- és középvállalatok.
- 2006-tól készül a regionális Legjobb Munkahely Felmérés 11 kelet-közép-európai ország részvételével.
- 2007-től a Legjobb Munkahely Felmérés a Világgazdaság partnerségével készül.
- 2008-ban a nyolcadik alkalommal elvégzett kutatás központi témája az volt, mi motiválja a hazai dolgozókat.
- 2009-ben a Hewitt Humán Tanácsadó Kft. kilencedik alkalommal rendezte meg Magyarországon a Legjobb Munkahely
Felmérést, ismét a Világgazdaság partnerségével, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium védnöksége alatt.
Résztvevők
- A Világgazdaság–Hewitt Legjobb Munkahely Felmérésben az idén közel 150 vállalat indult a versenyen, csaknem 30 ezer dolgozó és több mint 700 felső vezető töltötte ki a kérdőívet.
- A részt vevő cégek többsége főleg az IT/telekom, a kereskedelem, a közmű/közműszolgáltatás, a pénzügyi szolgáltatások, a termelés, az energia, valamint a média/reklám területén működik.
A részvétel feltétele, módszertana
- A felmérésben való részvétel lehetősége minden, Magyarországon legalább két éve működő, több mint 50 főt foglalkoztató vállalat számára nyitott. A részvétel térítésmentes és önkéntes.
- A résztvevőknél három kérdőívet kellett kitölteniük a dolgozóknak: a dolgozói elkötelezettség és a felső vezetői auditot, a HR-auditot. A sorrend kialakításánál csak azokat a cégeket vette figyelembe a Hewitt, amelyek kitöltötték a három kérdőívet, s a dolgozói elkötelezettség kérdőív kitöltéséhez biztosították a munkavállalók reprezentatív mintáját.
- A legjobb munkahely rangsorolásához szükséges pontszámok kialakításánál 60 százalékos súlyt jelentett a dolgozói elkötelezettség mutatója. Negyvenszázalékos súlya van az úgynevezett összehangoltság mutatónak, amely több tényező vizsgálatán alapul – üzleti, illetve HR-stratégia, a rendszerek és gyakorlatok szinergiája.
Használt fogalmak
- A dolgozói elégedettség azt fejezi ki, hogy egy munkavállaló általában milyennek tartja, mennyire fogadja, ismeri el, illetve milyennek minősíti vállalatának jellemzőit, valamint az általa kínált lehetőségeket.
- Az elkötelezettség pedig azt vizsgálja, hogy a dolgozók mennyire kívánnak és képesek ténylegesen javítani az üzleti eredményeken. Az elkötelezett munkatársak mindennapi életük során pozitívan nyilatkoznak vállalatukról, annak jó hírét terjesztik, nem terveznek állást változtatni, aktívan megtesznek mindent a szervezet céljainak elérése érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.