BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A felmérésről

Kronológia
- 1997-től foglalkozik a Hewitt elkötelezettségmérésekkel.
- 2001-től itthon is elindult az első felmérés.
- 2002-ben a Legjobb Munkahely Felmérés Magyarországon, Németországban, Angliában, Ausztriában és Franciaországban is elindult.
- 2003-tól már él az európai együttműködés Magyarországon, a szakminisztérium védnöksége alatt készül a kutatás.
- 2004-től két vállalati kategóriában hirdetnek eredményt: nagyvállalatok, illetve kis- és középvállalatok.
- 2006-tól készül a regionális Legjobb Munkahely Felmérés 11 kelet-közép-európai ország részvételével.
- 2007-től a Legjobb Munkahely Felmérés a Világgazdaság partnerségével készül.
- 2008-ban a nyolcadik alkalommal elvégzett kutatás központi témája az volt, mi motiválja a hazai dolgozókat.
- 2009-ben a Hewitt Humán Tanácsadó Kft. kilencedik alkalommal rendezte meg Magyarországon a Legjobb Munkahely

Felmérést, ismét a Világgazdaság partnerségével, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium védnöksége alatt.



Résztvevők
- A Világgazdaság–Hewitt Legjobb Munkahely Felmérésben az idén közel 150 vállalat indult a versenyen, csaknem 30 ezer dolgozó és több mint 700 felső vezető töltötte ki a kérdőívet.
- A részt vevő cégek többsége főleg az IT/telekom, a kereskedelem, a közmű/közműszolgáltatás, a pénzügyi szolgáltatások, a termelés, az energia, valamint a média/reklám területén működik.

A részvétel feltétele, módszertana
- A felmérésben való részvétel lehetősége minden, Magyarországon legalább két éve működő, több mint 50 főt foglalkoztató vállalat számára nyitott. A részvétel térítésmentes és önkéntes.
- A résztvevőknél három kérdőívet kellett kitölteniük a dolgozóknak: a dolgozói elkötelezettség és a felső vezetői auditot, a HR-auditot. A sorrend kialakításánál csak azokat a cégeket vette figyelembe a Hewitt, amelyek kitöltötték a három kérdőívet, s a dolgozói elkötelezettség kérdőív kitöltéséhez biztosították a munkavállalók reprezentatív mintáját.
- A legjobb munkahely rangsorolásához szükséges pontszámok kialakításánál 60 százalékos súlyt jelentett a dolgozói elkötelezettség mutatója. Negyvenszázalékos súlya van az úgynevezett összehangoltság mutatónak, amely több tényező vizsgálatán alapul – üzleti, illetve HR-stratégia, a rendszerek és gyakorlatok szinergiája.

Használt fogalmak
- A dolgozói elégedettség azt fejezi ki, hogy egy munkavállaló általában milyennek tartja, mennyire fogadja, ismeri el, illetve milyennek minősíti vállalatának jellemzőit, valamint az általa kínált lehetőségeket.
- Az elkötelezettség pedig azt vizsgálja, hogy a dolgozók mennyire kívánnak és képesek ténylegesen javítani az üzleti eredményeken. Az elkötelezett munkatársak mindennapi életük során pozitívan nyilatkoznak vállalatukról, annak jó hírét terjesztik, nem terveznek állást változtatni, aktívan megtesznek mindent a szervezet céljainak elérése érdekében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.