Hasonlóan nyilatkozott Pongrác László, a Makisz alelnöke, a Sigma cégcsoport vezérigazgatója is, mondván, a 2009-es év egyik tanulsága, hogy a várakozásoktól eltérően a követeléskezelési piacot is igen keményen sújtja a gazdasági válság.
A változó piaci környezetre üzleti megfontolások alapján kellett döntéseket hozni: drasztikus költségcsökkentéssel, a tevékenységek folyamatos átértékelésével és újabb kiigazítások életbeléptetésével reagáltak a követeléskezelő cégek. A válság nyomán ugyanakkor a multinacionális vállalatok hozzáállása jelentősen változott – jegyezte meg Pongrác László –, nagyon sok esetben minden szakmai kérdést nélkülözve csak az ár döntött egy munka megszerzésénél.
Az év kihívásait jól érzékelteti, hogy míg a 2009-ben lejárt követelések száma 20 százalékkal emelkedett, addig az átlagos ügyérték 50 százalékkal nőtt az előző esztendőhöz képest. Ezzel egy időben a sikeresség mértéke a tervezett 10 százalékkal szemben 30 százalékkal romlott. „Ezzel összhangban nagyon átgondolt számításokkal kötöttünk újabb szerződést, illetve tartottunk meg régi partnert, és ahol a számítások veszteséget mutattak, ott felmondtuk a szerződéseket” – utalt ez évi stratégiájukra Pongrác László. Majd hozzáfűzte: így igen komoly mértékben szigorodott a folyamatos monitoring tevékenység.
A sikeresség romlása az iparág, illetve az ügyek átlagos értékének függvényében 10-30 százalékra tehető – osztotta meg tapasztalatait az Intrum Justitia magyarországi vállalatának ügyvezető igazgatója, Felfalusi Péter. Hozzátéve: a régebbi követeléseket láthatóan sokkal kevésbé akarják kifizetni, inkább az újonnan keletkező számlákat egyenlítik ki, még ha késve is. Ennek következtében a vásárolt követeléseknél a visszaesés még ennél is nagyobb volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.