A ma reggeli videó sajtókonferencián bejelentették, hogy a rövid és közepes távolságú hálózaton átszervezték az osztályokat, ettől azt várják, hogy javul a kihasználtság, növekszik a bevétel és a nyereség.
A terv pénzügyi részét és a háromnegyedévi eredményeket azonban csak a jövő héten ismertetik. Az AirFrance az ágazat más, hagyományos üzleti modellben működő légitársaságaihoz hasonlóan nagyon megszenvedi a válságot, különösen a hosszú távú járatok jövedelmezősége csökkent.
Az AirFrance összes bevételének 40 százaléka származik a rövid és közepes hosszúságú járatokból.
Jövő tavasztól csak az úgynevezett Voyageur és a Premium kategóriák lesznek a francia repülőgépeken, a holding másik tagjánál, KLM-nél 2010 novemberétől lép életbe ez a kettős kínálat.
Az előbbinél átlag 25-40 százalékos árcsökkenés lesz, miközben megmarad az ingyenes minimális fedélzeti ellátás. Pierre-Henri Gourgeon, az AirFrance-KLM holding vezérigazgatója azonban gyorsan hozzáfűzte: ez nem fapados kínálat, mert a teljes földi háttérszolgálatások rendelkezésre állnak, ami nem mondható el egy diszkont cég esetében.
A Premium kategóriában bevezetik az Eco és Business részt. Előbbinél három árszintet érvényesítenek, de az átlagár 20-25 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a mostani business osztályé. Ezzel kifejezetten a kis és közepes vállalatokat célozzák meg. A Business részre jegyet váltóknál kisebb lesz az ármérséklés, egyúttal további kedvezményeket vezetnek be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.