BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legjobb munkahelyek 2009-ben

A legjobb munkahely megtisztelő címet ma vehetik át a díjazottak. Nagyvállalat kategóriában az Ericsson Magyarország nyert, a 250–1000 fő közötti foglalkoztatók között az FGSZ Földgázszállító Zrt. kapta az elismerést, míg a 250 fő alatti kategória nyertese a Kulcs-Soft Nyrt. lett.

A Világgazdaság–Hewitt felmérése rávilágított, az elégedettség és az elkötelezettség is nőtt az idei évben, igaz, csekély mértékben. S ezeket a meglévő munkahelyhez való ragaszkodás, illetve a pozíció elvesztésétől való félelem is növelte.

A lapunknak nyilatkozó nyertes vállalatok topvezetői elismerték, ők maguk személy szerint is tesznek a dolgozói közérzet javításáért. Főleg a példamutatás, a hitelesség, a nyílt kommunikáció, a magabiztos szakmai kompetenciák, a karizmatikus vezetés azok az értékek, amelyek miatt egy csúcsmenedzser elismerést kelthet a kollégáiban.

1000 fő feletti kategória

Mátrai Erőmű Zrt.

Dolgozói létszám: 2405 n Éves árbevétel: 86 932,176 millió forint n Tevékenységi kör: villamosenergia-ipar, bányászat n Tulajdonosi szerkezet: RWE Power AG 50,9, Magyar Villamos Művek Zrt. 25,5, Energie Baden-Württemberg AG 21,7 százalék n A társaság irányítását biztosító befolyásolás fajtája: közvetlen irányítást biztosító befolyás n A fluktuáció mértéke: 6 százalék n Egy főre eső képzési költség: 170 000 forint/év

Valaska József, az igazgatóság elnöke. „Meggyőződésem, ahhoz, hogy a munkatársak a kinevezett vezetőt vezetőjüknek elfogadják, szakmailag és emberileg egyaránt el kell fogadtatnia magát a munkatársakkal. Ehhez tudnia kell, hogy számukra mi a fontos, és minden időben úgy kell cselekednie, hogy a vállalat megélt sikerei egyben a munkatársak sikerei is legyenek. Ahhoz, hogy egy munkavállaló jól érezze magát a munkahelyén, szükséges az anyagi és erkölcsi elismerés (és annak szabályozott rendszere), a munkahelyi biztonság, a tiszta és világos (és lehetőleg biztonságos) jövőkép, a szociális érzékenység a vezetés részéről, és az adott munkatárs munkája szükségességének mindenkori visszaigazolása. Én csak teszem a dolgomat. De hiszek abban, hogy elsőként kell érkeznem, és utolsóként kell távoznom, ezért naponta átlagosan 10-12 órát dolgozom a cégért. Hiszek abban is, a vezetés tudománya éppen abban rejlik, hogy a vezető évekre előre látva kijelöli a célt és a helyes utat, hogy a cég oda jusson el, ahova el kell jutnia. Ez az egyetlen mód arra, hogy a munkatársak fölsorakozzanak a vezetés mögött, és segítsék a vezetést a célok elérésében.”

Ericsson Magyarország Kft.

Dolgozói létszám: 1300 n Éves árbevétel: 46 477,424 millió forint n Tevékenységi kör: telekommunikációs hálózatok fejlesztése és üzemeltetése n Tulajdonosi szerkezet: LM Ericsson AB n A fluktuáció mértéke: 2 százalék n Egy főre eső képzési költség: 430 000 forint/év

Chris Houghton, vezérigazgató. „Hiszek abban, hogy az üzleti sikeresség titka a munkatársak elégedettségében és elkötelezettségében rejlik. Ez a két dolog kéz a kézben együtt jár. Az én és az Ericsson Magyarország menedzsereinek felelőssége, hogy olyan környezetet teremtsünk, amiben munkatársaink a lehető legtöbbet tudják kihozni magukból, ezáltal elégedettek lesznek a munkájukkal, és igazán elkötelezetté válnak az Ericsson céljainak elérésében. Az Ericssonban él egy erős vállalati kultúra, amely áthatja mindennapjainkat. Alapértékeink – professzionalizmus, tisztelet, állhatatosság – meghatározzák kultúránkat, és olyan stabil alapokat adnak, amelynek mentén mi, Ericsson-alkalmazottak dolgozhatunk. Ezek az értékek különböző viselkedési elvekre oszthatók, ezek alapján mérni tudjuk a teljesítményünket (pl. a professzionalizmus a figyelj, tartsd meg a vállalásaidat, keresd az igazságot hármasra bontható). Az éves megbeszélések alkalmával mindenkit annak alapján értékelünk, hogy a mindennapi munkája során mennyire tudja ezeket az elveket alkalmazni. Azt gondolom, ez egyszerű és mégis nagyon fontos. Az én felelősségem, hogy a vezetésem alatt is megnyilvánuljanak és fennmaradjanak ezek az értékek.”

Magyar Telekom Csoport

Dolgozói létszám: 10 439 n Éves árbevétel: 673 056 millió forint n Tevékenységi kör: telekommunikáció n Tulajdonosi szerkezet: a Magyar Telekom többségi tulajdonosa 59,21 százalékkal a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona n A részvények 40,65 százaléka nyilvános forgalomban van, 0,14 százalék pedig saját részvény n A fluktuáció mértéke: 3,9 százalék n Egy főre eső képzési költség: 202 872 forint/év

Christopher Mattheisen, elnök-vezérigazgató. „Folyamatosan közvetítem a vezetőtársaim felé azt a meggyőződésemet, hogy az elkötelezett munkatársak jobb teljesítményre képesek. Ahhoz, hogy ezt elérjük, figyelnünk kell rájuk, megfelelő körülményeket kell biztosítanunk a munkájukhoz, el kell ismernünk a sikereiket. Ezáltal elégedettek lesznek, ezt ügyfeleink is érzékelik – és végső soron ez a legfontosabb célunk. Rendszeresen megkérdezzük a kollégáinkat, mennyire elégedettek a folyamatokkal, a vezetőkkel, a szervezettel, az információáramlással, a javadalmazásukkal. A felmérések eredményét értékelve, elemezve elindítottunk egy vállalati kultúrafejlesztési folyamatot konkrét cselekvési programokkal, és folyamatosan ellenőriztük ezek eredményeit. Fontos lépés volt cégünk életében a teljesítményalapú vállalati kultúra kialakítása, melynek egyik eleme a karriermenedzsment-rendszer bevezetése. Arra törekszünk, hogy nyílt, őszinte kommunikáció legyen érvényes minden szinten, valamint fontos számunkra, hogy minden munkatársunk tisztában legyen a vállalat helyzetével, jövőképével és az ő saját szerepével a kitűzött stratégia elérésében.”


Dolgozói létszám: 2405 n Éves árbevétel: 86 932,176 millió forint n Tevékenységi kör: villamosenergia-ipar, bányászat n Tulajdonosi szerkezet: RWE Power AG 50,9, Magyar Villamos Művek Zrt. 25,5, Energie Baden-Württemberg AG 21,7 százalék n A társaság irányítását biztosító befolyásolás fajtája: közvetlen irányítást biztosító befolyás n A fluktuáció mértéke: 6 százalék n Egy főre eső képzési költség: 170 000 forint/év

Valaska József, az igazgatóság elnöke. „Meggyőződésem, ahhoz, hogy a munkatársak a kinevezett vezetőt vezetőjüknek elfogadják, szakmailag és emberileg egyaránt el kell fogadtatnia magát a munkatársakkal. Ehhez tudnia kell, hogy számukra mi a fontos, és minden időben úgy kell cselekednie, hogy a vállalat megélt sikerei egyben a munkatársak sikerei is legyenek. Ahhoz, hogy egy munkavállaló jól érezze magát a munkahelyén, szükséges az anyagi és erkölcsi elismerés (és annak szabályozott rendszere), a munkahelyi biztonság, a tiszta és világos (és lehetőleg biztonságos) jövőkép, a szociális érzékenység a vezetés részéről, és az adott munkatárs munkája szükségességének mindenkori visszaigazolása. Én csak teszem a dolgomat. De hiszek abban, hogy elsőként kell érkeznem, és utolsóként kell távoznom, ezért naponta átlagosan 10-12 órát dolgozom a cégért. Hiszek abban is, a vezetés tudománya éppen abban rejlik, hogy a vezető évekre előre látva kijelöli a célt és a helyes utat, hogy a cég oda jusson el, ahova el kell jutnia. Ez az egyetlen mód arra, hogy a munkatársak fölsorakozzanak a vezetés mögött, és segítsék a vezetést a célok elérésében.”

Ericsson Magyarország Kft.

Dolgozói létszám: 1300 n Éves árbevétel: 46 477,424 millió forint n Tevékenységi kör: telekommunikációs hálózatok fejlesztése és üzemeltetése n Tulajdonosi szerkezet: LM Ericsson AB n A fluktuáció mértéke: 2 százalék n Egy főre eső képzési költség: 430 000 forint/év

Chris Houghton, vezérigazgató. „Hiszek abban, hogy az üzleti sikeresség titka a munkatársak elégedettségében és elkötelezettségében rejlik. Ez a két dolog kéz a kézben együtt jár. Az én és az Ericsson Magyarország menedzsereinek felelőssége, hogy olyan környezetet teremtsünk, amiben munkatársaink a lehető legtöbbet tudják kihozni magukból, ezáltal elégedettek lesznek a munkájukkal, és igazán elkötelezetté válnak az Ericsson céljainak elérésében. Az Ericssonban él egy erős vállalati kultúra, amely áthatja mindennapjainkat. Alapértékeink – professzionalizmus, tisztelet, állhatatosság – meghatározzák kultúránkat, és olyan stabil alapokat adnak, amelynek mentén mi, Ericsson-alkalmazottak dolgozhatunk. Ezek az értékek különböző viselkedési elvekre oszthatók, ezek alapján mérni tudjuk a teljesítményünket (pl. a professzionalizmus a figyelj, tartsd meg a vállalásaidat, keresd az igazságot hármasra bontható). Az éves megbeszélések alkalmával mindenkit annak alapján értékelünk, hogy a mindennapi munkája során mennyire tudja ezeket az elveket alkalmazni. Azt gondolom, ez egyszerű és mégis nagyon fontos. Az én felelősségem, hogy a vezetésem alatt is megnyilvánuljanak és fennmaradjanak ezek az értékek.”

Magyar Telekom Csoport

Dolgozói létszám: 10 439 n Éves árbevétel: 673 056 millió forint n Tevékenységi kör: telekommunikáció n Tulajdonosi szerkezet: a Magyar Telekom többségi tulajdonosa 59,21 százalékkal a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona n A részvények 40,65 százaléka nyilvános forgalomban van, 0,14 százalék pedig saját részvény n A fluktuáció mértéke: 3,9 százalék n Egy főre eső képzési költség: 202 872 forint/év

Christopher Mattheisen, elnök-vezérigazgató. „Folyamatosan közvetítem a vezetőtársaim felé azt a meggyőződésemet, hogy az elkötelezett munkatársak jobb teljesítményre képesek. Ahhoz, hogy ezt elérjük, figyelnünk kell rájuk, megfelelő körülményeket kell biztosítanunk a munkájukhoz, el kell ismernünk a sikereiket. Ezáltal elégedettek lesznek, ezt ügyfeleink is érzékelik – és végső soron ez a legfontosabb célunk. Rendszeresen megkérdezzük a kollégáinkat, mennyire elégedettek a folyamatokkal, a vezetőkkel, a szervezettel, az információáramlással, a javadalmazásukkal. A felmérések eredményét értékelve, elemezve elindítottunk egy vállalati kultúrafejlesztési folyamatot konkrét cselekvési programokkal, és folyamatosan ellenőriztük ezek eredményeit. Fontos lépés volt cégünk életében a teljesítményalapú vállalati kultúra kialakítása, melynek egyik eleme a karriermenedzsment-rendszer bevezetése. Arra törekszünk, hogy nyílt, őszinte kommunikáció legyen érvényes minden szinten, valamint fontos számunkra, hogy minden munkatársunk tisztában legyen a vállalat helyzetével, jövőképével és az ő saját szerepével a kitűzött stratégia elérésében.”

-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.