A plasztiklap előnye, hogy nem kell havonta kiosztani az utalványokat, nincs probléma a visszajáróval, hiszen forintra pontosan lehet fizetni és biztonságos, hiszen PIN kóddal védett. Az alkalmazottak az első igénylésnél megkapják a kártyájukat, amelyre ezt követően minden hónap elején automatikusan rákerül a melegétel juttatás összege.
A kártyák bevezetése nem igényel infrastrukturális beruházást, mivel a plasztikok minden bankkártya-elfogadóhelyen használhatóak a meglévő terminálok segítségével. Ez egyébként a rendszer egyetlen hátránya is, kevesebb üzletben használható, mint a papír alapú utalvány. A papíralapú és a kártyás utalvány között költség szempontjából nincs jelentős különbség, a kártyás megoldásnál csak a bevezetés költsége jelent pluszt. A tranzakciók után fizetendő jutalék a a papír alapú utalványhoz hasonlóan a cég méretétől függ – mondta a Világgazdaság Online-nak Balázs Krisztián, az Accor Services marketing igazgatója.
Az Accor illetékese szerint a kártyás rendszer bevezetésének költsége fél éven belül megtérülhet. A kibocsátó cég arra számít, hogy a plasztikok érkezését követő első évben a teljes ügyfélkörük 5-10 százaléka tér át kártyás fizetésre. Mivel Magyarországon a legális munkavállalók 75-80 százaléka kap melegétel utalványt, a piac telítettnek tekinthető, így várhatóan a már meglévő ügyfelek térnek át papírról kártyás fizetésre.
Balázs úgy látja, a jövőre bevezetésre kerülő adózás sem fékezi be a melegétel utalványok piacát, de átrendeződés várható. Az Accor felmérései szerint a munkáltatók mintegy 20 százaléka mond le az utalványokról az adóteher hatására. A fennmaradó 80 százalék tekintélyes része pedig válthat: a jóval magasabban adózó étkezési utalvány helyett sokan térnek majd át a melegétel utalványokra. Jelenleg a cégek fele-fele arányban választják az étkezési-, illetve a melegétel utalványokat, ez az arány azonban jövőre teljesen felborulhat – vélte az Accor munkatársa.
A melegétel-utalványok adója ugyanis még mindig csak mintegy negyede lesz annak, mint ami a bérjellegű kifizetéseket terheli. Ráadásul jövőre a meleg ételre költhető kedvezményes adózású összeghatár 18 ezer forintra emelkedik.
Ezzel egyetért a rivális Sodexo Pass is, a cég felmérése szerint a hazai vállalatok kétharmada jövőre is ugyanakkora cafeteria-költségkerettel tervez, mint az idén. A tanulmány szerint ez azt jelenti, hogy a kedvezményes adózású elemek esetén a dolgozók többsége ötödével kevesebb juttatást kap jövőre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.