A Joya termékcsalád is az úgynevezett instabil cipők közé tartozik, és az importra alapított pécsi vállalkozás megkapta a márkanév tulajdonostól és feltalálótól, Karl Müllertől a cseh, szlovák, horvát és szlovén piacra szóló képviseleti jogot is.
A Joya annyira új, hogy csupán az év elején kezdték meg a forgalmazást Svájcban, Németországban és Ausztriában - mondta el a feltaláló fia, a marketingért felelős ifj. Karl Müller, hozzáfűzve: eddig 120 ezer párat adtak el a három országban körülbelül 20 millió euró értékben.
A gördülő talpú koncepció kitalálója, Karl Müller szerint nagy jövő előtt állnak az ilyen cipők, nem is csoda, hogy a szabadalmi védettség ellenére több helyen hamisítják már. Az MBT-t három éve eladta ugyan, de az 1998-ban piacra lépett instabil cipőből 4,5 millió párat adott el 2006 végéig, és abban az évben a tiszta profit elérte az 50 millió dollárt.
A magyar piac az ára ellenére pozitívan fogadta az instabil cipőket: a 2005-ös kétezer pár után, egy évvel később 14 ezer, tavalyelőtt már 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT kelt el Magyarországon.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.