A válság idején sem állt le magyarországi gyárai bővítésével a Continental AG: tegnap avatta fel Veszprém mellett új tesztpályáját, amely a megyeszékhelyen lévő elektronikus fék- és menetstabilizáló rendszereket fejlesztő és gyártó üzemének munkáját segíti; makói és váci üzemében pedig többen dolgoznak, mint a válság előtt.
Az 1993-ban, Veszprémben alapított Continental Teves Magyarország Kft. 1100 munkatársa kerék- és perdületérzékelő szenzorokat gyárt blokkolásgátló (ABS), valamint elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszerekhez. E rendszerek vizsgálatához 3,74 millió euróból épített több mint egy kilométeres tesztpálya különféle tapadású útfelületekből, valamint egy egyenetlen felületű pályaszakaszból áll, s induláskor 14 mérnököt és három technikust foglalkoztat. A gyár által 2001-ben átadott, s a múlt év első felében egy új, 1500 négyzetméteres szárnnyal bővített szoftverfejlesztő központ jelenleg 180 mérnököt foglalkoztat.
A Continental, amely a régió három legnagyobb foglalkoztatójának egyike, folytatni kívánja a veszprémi telephely modern fejlesztőközponttá történő bővítését az elkövetkező években, s ehhez kapcsolódóan fontos infrastrukturális beruházásokat tervez. Így körülbelül további hetven mérnök – köztük negyven járműfejlesztő – számára teremt munkahelyet 2012-ig – jelentette be Ralf Cramer, a Continental AG igazgatótanácsának tagja, a Chassis & Safety üzletág vezetője.
Az általános recesszióról, leépítésekről szóló hírek ellenére egy másik Continental vállalat, a ContiTech Fluid Automotive Kft. makói és váci telephelyén most többen dolgoznak, mint a válság előtt. Egyrészt azért, mert a Continental egyik spanyol gyárának a termelését Magyarországra hozta, másrészt az autócserét támogató kormányprogramok több márka termelését is felpörgették. Így az autóipari hűtő- és fűtőberendezések tömlőit gyártó társaság termelési csúcsot állított fel szeptemberben és októberben, pedig az év elején még elbocsátásokra kényszerült, és bevezette a négynapos munkahetet. Ma pedig csupán szombati műszakok beiktatásával és túlórákkal győzik a megrendelések teljesítését – mondta lapunknak Nagy Mihály ügyvezető igazgató, kiemelve, hogy míg áprilisban már csak hatszázan dolgoztak Makón, háromszázan pedig Vácon, ma a két telephely összesen 1367 embernek ad munkát.
Mindezt megelőzte az a 3 millió eurós idei beruházás, amelylyel az anyacég barcelonai üzeméből áthozott három vulkanizálókazán, az extrudersor, valamint a szerelőgépek telepítését valósították meg. A katalán gyár rendelésállományát is átvette a magyar vállalat, így most Vácon a Scania, a Volvo és a Renault Truck kamionjai számára gyártják a tömlőket, a makói üzemben pedig a BMW-hez tartozó Mini márka bővítette a rendelésállományt. A ContiTech Fluid Automotive Hungária eddig az Audi, a BMW, a Ford, a General Motors Europe, a Mercedes, a Porsche és a Volkswagen gyárainak szállított.
A cég óriásit fejlődött az elmúlt öt évben. A makói vállalat 800 millió forintos beruházássorozatot hajtott végre, ebből többek között egy 4000 négyzetméteres logisztikai központ épült, hogy a megrendelőknek közvetlenül szállíthassák a csőidomokat. Tavaly összesen 4,6 millió euró értékű kapacitásbővítő beruházást valósítottak meg. Májusban adták át az új, 4000 négyzetméteres csarnokot, ahol személygépkocsik hűtő- és fűtőcsőrendszereinek a szerelése folyik. Üzembe helyezték az ötödik gumicsőgyártó sort, így negyedével nőtt az elméleti gyártókapacitás: míg eddig 21 millió csövet állíthattak elő évente, most már elérhetik a 26 millió darabot is. A váci telephelyen pedig szintén tavaly júliusban adtak át két új gumicsőgyártó sort és négy nagy vulkanizálókazánt.
A toplista élén
A Continental Teves Kft. évek óta vezeti a Veszprém megyei cégek toplistáját. A vállalatok nettó árbevétele alapján összeállított rangsor második és harmadik helyén az elsősorban műtrágyát előállító Nitrogénművek Vegyipari Zrt., valamint az ajkai Mal Magyar Alumínium Zrt. van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.