A nők 16 százalékára igaz csupán, hogy „csak leemel valamit a polcról, és már megy is”, 35 százalékuk szívesen tölti az idejét vásárlással és kirakatok nézegetésével. A többi között ez is kiderül abból az összeállításból, amelyet a GFK Hungária készített különböző felmérései eredményeinek az összegyűjtésével.
A magyar nők hajlamosabbak olyan terméket is megvásárolni, amelyet nem terveztek előre, igaz, az életkor növekedésével ez az arány csökken. Szintén a nők azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy az elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletekben vásároljanak. A nők 70 százaléka állítja, hogy mindig megnézi, mit hol érdemes beszerezni.
Válság idején a marketinggel, reklámmal foglalkozó, illetve azokat az eszközöket alkalmazó cégeknek adódott (volna) egy komoly kitörési pont: elmozdulva a sztereotípiáktól, olyan eszközökkel, módszerekkel, „trükkökkel” megfogni a női fogyasztókat, amelyek újszerű megközelítésükkel predesztinálhatják sikerrel a gyakran ösztön és „meglátni és megszeretni” elv alapján vásárló, fogyasztó nőket.
Különösen kiváló alkalom lehetett volna a közelgő karácsony. Ám végignézve az ünnepi díszben pompázó boltokat, plázákat, kirakodóvásárokat, semmi újjal nem találkozhatunk. És ez – a fizikai, bolti vásárlás – csak egy terepe a női fogyasztóknak, akik szinte felfoghatatlan összegek elköltéséről döntenek mindenütt a világban.
S hogy mekkorával is? Erre is rávilágít a Boston Consulting Group felmérése, illetve a cég két vezető munkatársának a Harvard Business Review decemberi magyar kiadásában ismertetett alapos cikke. Nos, a felmérésből – amely 40 földrajzi régióban élő, 12 ezernél több eltérő jövedelmi szintű és foglalkozású nő válaszai, illetve több száz interjú alapján készült – megtudhatjuk, hogy a nők világszinten körülbelül évi húszezer milliárd dollárnyi fogyasztásra fordítható kiadás fölött rendelkeznek jelenleg.
Ám ez az összeg a következő öt évben akár a 28 ezer milliárd dollárt is elérheti, s ugyanezen idő alatt az éves összkeresetük 13 ezer milliárd dollárról 18 ezer milliárdra emelkedhet. Összességében a nők fogyasztása olyan piaci növekedést eredményez, amely nagyobb – valójában több mint kétszer akkora –, mint Kína és India potenciálja együttvéve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.