Míg az idei év a korrekció jegyében telt, úgy a jövő évnek a termékportfolió-racionalizálás jegyében kell telnie. A válság okozta visszaesést az építőipar ugyanis várhatóan csak 2011-et követően heveri majd ki, így addig szükség lesz a „sorok rendezésére”. A várakozások szerint legfeljebb a jövő év második felében várható némi keresletélénkülés Magyarországon, érdemi forgalomnövekedést inkább régiós piacain, Ukrajnában, Lengyelországban, Bulgáriában, és Csehországban vár a Masterplast, Kelet-Közép-Európa egyik vezető építőanyag gyártó, és forgalmazó társasága.
Az idei év első kilenc hónapjában – és az eddigi jelek szerint az év hátralévő részében, de várhatóan a jövő év elején is hasonló tendencia lesz megfigyelhető – a felújítással, korszerűsítéssel, az energia-, és költségmegtakarítással kapcsolatos termékek piacán volt érezhető némi növekedés, azonban az újlakás építések száma folyamatosan csökken. A Masterplast szakértőinek véleménye szerint mindez az építőanyag-iparban jelentős visszaesést eredményezett.
„A homlokzati hőszigetelő termékcsoport esetében átlagon felüli teljesítményt értünk el, ezzel szemben – a fenti folyamatot alátámasztandó – a tetőfóliák esetében az előzetes várakozásainkat is meghaladó csökkenést regisztráltunk – mondta Tibor Dávid, a Masterplast Group vezérigazgatója. A válság teremtette lehetőségeket kihasználva, kiemelten kívánunk foglalkozni a termékportfolió racionalizálásával, amivel nem csupán stabilizáljuk, de akár növelhetjük is piaci részesedésünket az olyan, egyre fontosabbá váló részpiacokon, mint a homlokzati hőszigetelő rendszerek.”
A Masterplast a következő öt évre szóló stratégiájában 4 fő termékcsoportra kíván koncentrálni: ezek a homlokzati hőszigetelő rendszerek, tetőfóliák és –kiegészítők, bitumenes hullámlemezek, valamint a szárazépítészeti és kiegészítő profilok. A társaság középtávú tervei szerint a fenti termékcsoportokban a piaci részesedés növelése, illetve a teljes piac lefedése szerepel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.