Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke az MTI-nek elmondta: egyes területeken megközelítette a 100 százalékot a sztrájk támogatottsága, és számuk jóval meghaladta a munkáltató által közölt 34-et. Hangsúlyozta: a dolgozók szinte egyöntetűen nyilvánították ki tiltakozásukat a Malév GH munkavállalókat érintő intézkedései ellen. Csorba Attila egyben bírálta, hogy a munkáltató, az érdekképviselet szerint törvénysértő módon sztrájktörőket alkalmazott. Emiatt a helyzet rosszabb, mint a sztrájkot megelőzően - fogalmozott.
Hangsúlyozta, hogy a Malév GH munkavállalóinak elégedetlensége folyamatosan nő, és példaként említette, hogy a vállalatnál három éve nem emelték a béreket. Úgy vélte: a társaságnál foglalkoztatott vezetői beosztású dolgozók túlzott számát tükrözi az is, hogy számtalan sztrájkolót a vezetők helyettesítettek a munkabeszüntetés alatt.
Értetlenségét fejezte ki a Malév GH vezérigazgatójának a szakszervezeti béremelésre tett megjegyzése miatt. Limburger Lóránt ugyanis korábban az MTI-nek irreálisnak nevezte a szakszervezet idei 14 százalékos, majd jövőre további 20 százalékos béremelési követelését. "Ebben nincs semmi irreális" - szögezte le Csorba Attila. Úgy vélte: annál a cégnél, amely több száz millió forintos nyereséget termel évente, és ahol három éve nem volt béremelés, nem túlzott egy 20 százalékos követelés.
Hangsúlyozta: folytatják az egyeztetéseket, és ha nem tudnak megállapodni a munkáltatóval újabb, hosszabb ideig tartó, és csak pár órával korábban bejelentett sztrájkot fognak tartani.
A munkabeszüntetés első három órája alatt egyetlen járatot sem kellett törölni, vagy amiatt késve indítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.