A nigériai Umar Farouk Abdulmutallab robbanóanyaggal szállt fel a Northwest Airlines detroiti járatára karácsonykor, annak ellenére, hogy több reptéren is ellenőrizték, beleértve az amszterdami Schipolt is.
Az AP-nek nyilatkozó szakértő szerint a teljes test szkennelése megakadályozhatta volna a robbantási kísérletet, amelyet végül a járat utasai hiúsítottak meg. A jelenleg használt fémdetektorok érhető módon nem észlelik a nem fémes anyagokat, így a nigériai merénylőnél található szert sem mutatták ki.
A megoldás a modern test szkenner lehet, amely rendkívül pontos képet ad az utasról. Ezek a berendezések a nem fémből készült fegyvereket, műanyag-, illetve vegyi robbanóanyagokat is kimutatják a ruházat alatt anélkül, hogy testi kontaktusra lenne szükség az utas és a személyzet között. Ugyanakkor a Civil Liberties Union szakértője szerint aggályos, hogy a reptereken virtuálisan levetkőztetik az embereket.
Egyelőre csak mintegy két tucat ilyen, modern szkennert alkalmaznak az Egyesült Államokban, a berendezések ára hat számjegyű. Azokon a reptereken, ahol bevezették ezeket, az utasok választhatnak a hagyományos, érintkezéssel járó vizsgálat és a test szkennelés között. Az amerikai szenátus azonban tavaly júniusban elutasította a technológia engedélyezését az elsődleges vizsgálatokban. Az Európai Parlament 2008-ban a jogi dilemmák további vizsgálatát kérte a szkennerek általános engedélyezése előtt.
A szkennereket gyártó cégek állítják, hogy kiküszöbölhetőek a személyiségi jogik problémák. A berendezések nem tárolhatják vagy továbbíthatják a képet, amelyet a személyzet más tagjaitól elszigetelten tekint meg a biztonsági ellenőrzést végző dolgozó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.