BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Szendvicsben" erőltetik a Blu-rayt a stúdiók

Hiába esett 100 dollár alá a Blu-ray lejátszók ára az Egyesült Államokban, a nézők továbbra sem szívesen állnak át az új formátumra. A hollywoodi stúdiók azzal próbálják meggyőzni a vásárlókat, hogy egy csomagban vagy akár egy lemezen kombinálják a Blu-rayt és a hagyományos DVD-t.

Hollywood mindent elkövet a drágább Blu-ray formátum elterjesztése érdekében, de az erőfeszítések eddig nem hoztak teljes sikert. Az ok: a kéklézeres lemezeket a legtöbb otthonban található DVD-lejátszó nem képes kezelni. A stúdiók ezért most combo kiadásokat készítenek. A Fel, a Harry Potter és a félvér herceg és néhány újabb sikerfilm már dupla formátumban került a polcokra: a lemez egyik oldala DVD, a másik Blu-ray – tudósít az AP.

Az ilyen "szendvicsek" 50-70 százalékkal olcsóbbak, mint ha a vásárló külön szerezné be a film Blu-ray és DVD változatát. Jelenleg 92 millió amerikai háztartás rendelkezik DVD lejátszóval és kétharmaduk több készüléket is használ. Jelenleg 12 millió háztartásban található Blu-ray lejátszó. A kéklézer eddig olyan sebességgel haladt előre, mint annak idején a DVD, amikor legyőzte a videó kazettát.

Csakhogy a Blu-raynek sokkal több konkurenssel kell szembenéznie, mint a DVD-nek, megjelenése idején. Ilyen az úgy nevezett digitális példány, amelyet sokszor a Blu-ray lemezekkel együtt forgalmaznak a stúdiók. Ez a formátum számítógépen és kézi eszközökön is lejátszható és a vásárlók jó része a hordozhatóságot és a kényelmet többre tartja, mint a Blu-ray előnyét, az első osztályú minőséget.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.