Egy héttel a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) által a tárgyalásos megegyezésre szabott határidő előtt jelentette be a Budapest Airport (BA), hogy német utasbiztonsági ellenőröket fogad fel a karácsonyi időszakra – a szakszervezet álláspontja szerint törvénytelenül. A BA vezetősége körlevélben tudatta a dolgozókkal, hogy a decemberben várható megnövekedett utasforgalomra tekintettel Németországból hív utasbiztonsági ellenőröket a következő hetekre. A LESZ álláspontja szerint ez törvényszegés, mivel a reptéren – többek között a magyar utasbiztonsági ellenőrök követelései miatt hivatalosan ma is sztrájkhelyzet van, ráadásul napok múlva ér véget a megegyezésre szabott határidő.
A szakszervezet szerint az is leleplezi a cégvezetés szándékait, hogy a nyári csúcsforgalom idején, amikor a dolgozóktól több száz rendkívüli túlórát követeltek meg az állandó munkaerőhiány miatt, meg sem fordult a fejükben segéderő felvétele. Ráadásul egy német munkavállaló bére többszöröse magyar kollégájának. A német kontingens fizetéséből a reptéren dolgozók évek óta gyülemlő problémáinak java része megoldható lenne.
A LESZ álláspontja szerint "a milliárdos állami megrendeléseket is elnyerő Hochtief csoport tagvállalata, a Budapest Airport, újabb nyílt törvénysértés árán igyekszik leverni az egyre valószínűbb sztrájkot, megfélemlíteni a munkavállalókat".
A fele sem igaz a közleményben foglaltaknak – reagált a Világgazdaság Online-nak Hardy Mihály, aki szerint nem lehet sztrájktörőkről beszélni. A Budapest Aiport kommunikációs igazgatója szerint a LESZ állításai egymásnak is ellent mondanak. A szakszervezet egyrészt nehezményezi, hogy a nyári csúcsforgalom idején túlóráztak a dolgozók és nem vettek fel új munkatársakat, másrészt kifogásolja, hogy most német munkavállalókkal oldanák meg a karácsonyi csúcsforgalmat. Hozzátette: az Európai Unióban érvényes jogszabályok teszik lehetővé a külföldi munkavállalók alkalmazását és "nem lehet a LESZ kedvéért megszűntetni az EU-t".
Hardy Mihály leszögezte: a LESZ-nek be kellene bizonyítania, hogy az alkalmazásra kerülő német dolgozók bére többszöröse a magyarokénak, annál is inkább, mert ezeket a fizetéseket egyelőre ő maga sem ismeri. A BA munkatársa hozzátette: a LESZ csak a sajtóban fenyegetőzik a határidő lejártával, ugyanakkor erről az állítólag határidőről hivatalosan még nem értesítette a Budapest Airportot. Hardy Mihály szerint felmerül a kérdés, hogy a szakszervezet valóban folytatni akarja-e az egyébként jelenleg is folyamatban lévő tárgyalásokat vagy mindenáron sztrájkolni akar.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.