Kemény idők elé néz a német államvasút (DB) az új konzervatív-liberális berlini koalíció piacnyitási tervei miatt. A keresztény CDU-CSU, illetve a szabadelvű FDP által alakított kabinet ugyanis fel kívánja oldani azokat a korlátozásokat, amelyek mindeddig – a berlini viszonylatok kivételével – tiltották a nagyvárosok közötti távolsági buszjáratok indítását. A német busztársaságok szövetségi szervezetének (BDO) számításai szerint akár 40 százalékkal is képesek lesznek alákínálni a sínes konkurenciának.
Egyes cégek már most ugrásra készen állnak, hogy azonnal ajánlatokkal állhassanak az utasok elé, amint a berlini kormány megadja a „startjelet” – fogalmazott a Nemzetközi Buszturisztikai Szövetség (RDA) ügyvezető igazgatója, Dieter Gauf. A cégek nagy érdeklődésre számítanak az új viszonylatokkal kapcsolatban, tekintettel arra, hogy egyedül a Berlin–Hamburg vonalat 400 ezer buszutas veszi igénybe évente. Jól mutatja az utasok érzékenységét az is, hogy a DB áremeléseinek vagy a pályaépítési munkálatok elhúzódásának hatására azonnal emelkedik az érdeklődés a buszos lehetőség iránt.
A távolsági buszokra vonatkozó tilalom eredetileg a vonathálózat kiépítését szolgálta a háború után, és csak a felosztott Berlinnel tett kivételt, vagyis az oda, illetve az onnan induló járatokkal. Az új koalíció szerint azonban immár indokolatlanná vált a korlátozás fenntartása. DPA, Spiegel Online, FAZ
„Igazi” fapados
A fapados szó eredeti jelentését visszaadva olcsó vasútvonalak indítását tervezi a berlini székhelyű Locomore társaság, első lépésben a Hamburg–Köln vonalon. A cég szerint így az ugrásra kész buszcégek, a belföldi közlekedésben terjeszkedő légitársaságok és a külföldi konkurencia mellett újabb versenytársat jelentenek a terepet eddig uraló német államvasutak számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.