Sajtóértesülések BKV-nál több buszsofőrnek és műszaki szakembernek is felmondtak, mert a cég kontrollcsoportja szerint megakadályozták, hogy forgalomba álljanak a buszok A csoportot azért hozták létre, hogy kiderítsék, valós műszaki okai vannak-e annak, hogy napok óta több száz jármű maradt a garázsokban.
A Szuper Kontroll Csoport feladata az autóbuszok műszaki állapotának a forgalomba kiálláskor történő felmérése, majd annak összehasonlítása a garázsba álláskor tapasztalható állapottal. Ettől az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várja a BKV. A Szuper Kontroll Csoportok tagjai forgalmi, műszaki, jogi és humán szakemberek, akik az indokolatlan szolgálat megtagadás, vagy egyéb mulasztás esetén azonnali elbocsátást is foganatosíthatnak.
A közlekedési cég kedden döntött úgy, hogy szigorúbb eszközöket alkalmaz, miután az autóbuszvezetők több száz busznál kértek valamilyen szerelést, mert szerintük nem felelt meg a forgalmi követelményeknek a jármű. A cégnél január elseje óta nincs érvényes kollektív szerződés, és ezért a munka törvénykönyvének előírásai szerint, minden szabályt betartva dolgoznak a buszsofőrök.
A Krónika tudósítójának helyszíni beszámolója szerint reggel négykor jelentek meg a BKV ellenőrcsoportjai a buszgarázsokban. Azt ellenőrizték, hogy indokoltan tartják-e vissza a sofőrök a buszokat. Cinkotán kisebb villongás után mindenkit rávettek arra, hogy menjen ki a forgalomba, legalábbis ezt mondta az egyik műszakvezető, két garázsban, Dél-Pesten és Kelenföldön viszont összeütközés is volt az ellenőrök és a sofőrök között. Nemes Gábor szakszervezeti vezető azt mondta, bírósághoz fordulnak a kirúgott dolgozók ügyében, és megismételte: továbbra is úgy véli, jogszerűen nem veszik át a buszokat. Szerinte ez nem szándékos lassítás, a kollektív szerződés megszűnése miatt ugyanis az ellenőrzés sokkal hosszabb, és a sofőröknek is nagyobb a felelőssége.
A politika is beszállt a harcba
Lapozzon!
A fővárosi Fidesz szerint távoznia kell Budapest vezetésének a BKV-nál kialakult helyzet miatt. Wintermantel Zsolt fővárosi képviselő hozzátette: a buszpark korszerűsítéséhez vissza kell szerezni a végkielégítésekre és fölösleges tanulmányokra kifizetett összegeket.
Mintegy 2,5 milliárd forintból megújítható a BKV buszparkja olyan szinten, hogy a biztonságos működés garantálható legyen - mondta az InfoRádióban a Fidesz fővárosi képviselője szakemberekre hivatkozva. Wintermantel Zsolt hozzátette: a közlekedési vállalat ennél jóval többet költött végkielégítésekre vagy semmitmondó tanulmányokra.
Ha nem tolták volna ki talicskával a BKV-tól a pénzt különböző tanácsadói szerződések és végkielégítések címén az utóbbi három évben, akkor megvolna a kollektív szerződés változatlan formában történő fenntartására hiányzó 2,9 milliárd forint - írta Tarlós István, a fővárosi Fidesz-KDNP frakciószövetség elnöke Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesnek címzett nyílt levelében szerdán.
Horváth Csaba, szocialista kormánybiztos felszólítja azokat, akik "visszaélve a közösség bizalmával" akadályozzák a fővárosi közösségi közlekedés zavartalan működését, hogy fejezzék be a budapesti és az agglomerációban élő utazóközönség érdekeinek megsértését, és inkább működjenek együtt a korszerűbb közösségi közlekedés megteremtésében.
A fővárosi közgyűlés MSZP-frakciójának képviselője szerint elfogadhatatlan az a helyzet, hogy a BKV szakszervezeti vezetőinek egy része a dolgozókat felhasználva, saját kicsinyes érdeküktől vezérelve, vagy kifejezett pártpolitikai érdekeket kiszolgálva, káoszt teremtenek a budapesti közösségi közlekedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.