BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Detroit - Több új vezérigazgató, mint autó, fotók

Több új vezérigazgatót mutatnak be a szalonon, mint új modellt - kezdi a tudósítást az Automotive News a legnagyobb észak-amerikai autókiállításról, Detroitból így is éreztetve: a válság utáni időszak alaposan felforgatta az iparágat.

Más lap azon kesereg, hogy a "nagy" North American International Auto Show az idén csak árnyéka önmagának: olyan kicsi lett, mint a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján volt. Csak illusztrációul: két év alatt 5,5 millióval 10,4 millióra csökkent az Egyesült Államokban eladott személyautók és az akként használt pickupok száma.

A General Motors mindenestre a hazai piacon tartja a vezető helyét a Toyota, a Ford és a Honda előtt. A piac ugyanakkor egyre nagyobb mértékben fordul a zöld autók, például a hibridek felé. Ezen a területen a japánok azonban már akkor megalapozták hírnevüket, amikor a General Motors először gondolt arra, hogy elektromos autót gyártson. Ezért a Chevrolet Volt elág nagy hátránnyal indul a versenybe, különösen azért, mert csak annyit tudni róla, hogy a sorozatgyártása ebben az évben kezdődik, de ára még nincs.

A GM azonban addig is be akarja vezetni a köztudatba a Detroitban kiállított Voltot, ezért több mint százat ad ki használatra cégeknek. Michigan és Kalifornia államban pedig ötszáz akkutöltő állomást létesítenek lakó- és üzleti övezetekben, illetve közterületeken. A programot több mint 30 millió dollárral támogatja a washingtoni Energetikai Minisztérium.

Detroitban azonban vitathatatlanul a Ford "lopta el" a showt, hiszen egyszerre nyerte el Észak-Amerikában az év autója és az év kishaszonjárműve díjat. Az előbbivel a Ford Fusion Hibridet, az utóbbival a Transit Connectet tüntették ki.

A héten megnyíló észak-amerikai nemzetközi autóshow-n Detroitban már nem a truckok és terepjárók állnak a figyelem középpontjában, hanem az olyan kis méretű autók, mint a Ford Fiesta, a Chevy Cruze, a Fiat 500-as vagy a Chevy Aveo.

A szintén most bemutatkozó Chevrolet Volt 60 kilométert tehet meg akkumulátorai révén, majd a lítiumion-akku lemerülése után bekapcsolhat a benzinmotor, amely egy generátorral annyi töltést ad, hogy lehetővé válik további 500 kilométer megtétele.

Részben az elhúzódó recesszió, részben a fogyasztói ízlések és a globális marketing stratégia változása miatt az amerikai gyártók feladni látszanak a nagy teljesítményű járművek iránti több évtizedes vonzalmukat, és az apróságokra koncentrálnak.

További részletek a holnapi Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.