Mindez összefügg az árak emelkedésével. 2008. december-2009. novemberben egy kilogramm rizs mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 357 forint, ami 16 százalékkal haladja meg az előző évit (307).
Egyre nagyobb a kereslet a rövidebb szemű, olcsóbb B rizs iránt, amelynek forgalma jelentősen nőtt, mind értékben, mind mennyiségben. A hosszabb szemű, drágább A rizsé csak kisebb mértékben bővült, egyik évről a másikra. Ugyanakkor az egyéb rizs bolti eladása stagnált.
Termékfajták szerint a normál rizs viszi el értékben a piac kétharmadát. Utána az előfőzött rizs részaránya következik. A nagy tápértékű barna rizs mutatója 5 százalék alatt maradt, bár a tendencia növekvő.
Figyelemre méltó a kereskedelmi márkák magas, értékben 40 százalékos részaránya 2008. december-2009. novemberben, hasonlóan az egy évvel korábbihoz. Ezzel összefügg, hogy 32 százalékról 35-re emelkedett a főleg diszkontokat és szupermarketeket magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya, a mennyiségben mért bolti eladásból. Pozíciója a legnagyobb és a legkisebb üzletek piaci részesedésének rovására erősödött.
A kiszerelési egységek között dominál az 501-1000 grammos; elviszi az értékben mért eladások közel kétharmadát. Egyharmad jut az 500 grammos és kisebb csomagolásra, míg az 1000 grammnál nagyobbra mindössze 1 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.