A Toyota európai gyártása meghaladta a 6 milliós darabszámot. A vezető szerep az értékesítésben a Yarisé volt 215 921 darabbal, ami 10 százalékkal volt kevesebb, mint az előző évben. Az újonnan bemutatott Avensis és Verso növelte piacrészesedését a szegmensében, főleg a magánautó piacon.
A vásárlók lelkes fogadtatása mellett 2009 nyarán bemutatkozott a Prius 3. generációja, amivel az autó értékesítése 3 százalékkal nőtt 2008-hoz képest és elérte a 42,712 darabszámot. Ez az eredmény segítette hozzá a céget a 200 000 darabos európai hibrid összeladás átlépéséhez.
A Lexus értékesítés fő volumenjét az új RX adta, 13 647 db járművel, ez 22 százalékos csökkenést jelent. Az eredmény elérésében főszereplő volt az RX450h, ami jócskán felülmúlta az elvárásokat.
2010-re vonatkozóan, jobban megjósolható piacot várunk Európában, kevéssel az ezévi szint alatt – nyilatkozta Tadashi Arashima, a Toyota Motor Europe elnöke. Mindezek mellett szeretnénk növelni piacrészesedésünket. Világos jeleket láttunk már erre az emelkedő tendenciára 2009 negyedik negyedévében, amikor elkezdtük érezni a megújult modell paletta előnyeit, különösképpen a magánautó piacon.
Tovább növeljük kínálatunkat a C és prémium C-szegmensben, mely segíteni fogja értékesítésünket az elkövetkezendő években, az európai gyártású Auris HSD bemutatásával és egy teljesen új Lexus hibrid modellel, a világon elsőként ebben a stratégiai fontosságú szegmensben – tette hozzá a vállalat elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.