A nemzetközi kiállítási naptárban a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakmai vásáraként jegyzik a nevadai rendezvényt, ahol az idén több mint 2500 cég, köztük rekordszámú elsőként kiállító mutatkozik be 20 ezer termékkel. (Az eseménnyel területben, kiállító- és látogatószámban is versengő európai rendezvény, a berlini IFA annyiban tér el a Las Vegas-itól, hogy az előbbi nyitott a nagyközönség előtt is, utóbbit csak szakmai látogatók kereshetik fel.)
Az elektronikai ipar egyik leggyorsabban növekvő alágazata a technológia fellegvárának számító Egyesült Államokban is jelentős, közel 200 milliárd dolláros üzleti erőt képvisel, világszinten pedig megközelíti a 700 milliárdot. A piaci szereplők évről évre ontják magukból az újdonságokat, a tengerentúli gyártók többnyire erre a januári eseményre időzítik ezek premierjét, a termékbejelentések a rendezvény hivatalos megnyitását megelőző két napban zajlanak.
Az odalátogatókat az idén is lapostévé-hegyek fogadják, köztük számos nagy márka rukkol elő a legújabb háromdimenziós televízióival. Utóbbiak tömegcikké válása azonban néhány évet még biztosan várat magára. A lapos tévék legfrissebb modelljeiben azonban, legyenek két- vagy háromdimenziósak, már egyik kötelező alapfelszereltség a webes kapcsolat.
Az internetre csatlakozó televízióknál a gyártókra azonban még komoly, a használatot egyszerűsítő fejlesztések várnak ahhoz, hogy a kereslet igazán látványos legyen – vélik a szakértők. A legfrissebb felmérések szerint az amerikaiak 89 százaléka még kábeles vagy műholdas kapcsolattal néz televíziót, a világhálón keresztül alig 8 százalékuk követi a tévéműsorokat, közel kétharmaduknál pedig a tévékészülék még nem képes a webre csatlakozni.
A CES legőrültebb kütyüit megnézheti itt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.