Az amerikai autópiac rossz évet tudhat maga mögött, az eladások 21,2 százalékkal csökkentek. 1983 óta nem talált gazdára ilyen kevés gépkocsi az Egyesült Államokban, a 10,43 milliós eladási adat drámai, tekintve, hogy az elmúlt tizenötben a szám 15 és 17 millió között mozgott - tudósít az AFP.
A legnagyobb veszteséget az állami segítséggel talpon maradó General Motors és a Chrysler szenvedte el. A támogatás nélkül működő Ford viszont 15,5 százalékra növelte részesedését a tavaly 14,4 százalékhoz képest. A detroiti óriások ennek ellenére a hazai piac mindössze 44,2 százalékát tudhatják magukénak, szemben az ázsiai márkákkal amelyek a nagyobb, 47,4 százalékot birtokolják.
2. Toyota Camry
3. Chevrolet Silverado
4. Toyota Corolla
5. Honda Accord
6. Honda Civic
7. Nissan Altima
8. Honda CR-V
9. Ford Fusion
10. Dodge Ram
Most először fordult elő, hogy a hazai márkák alul maradtak az ázsiai gyártókkal szemben, a három hazai nagyvállalat még 2004-ben is a piac 60 százalékát uralta. Javítottak az európai cégek is, a tengerentúlon a tavalyi 7,8 százalékról 8,4 százalékra javították részesedésüket.
A Toyota megtartotta második helyét és 17 százalékra növelte részesedését. A 2009-es év nagy nyertesei viszont a korai márkák: a Kia és a Hyundai képes volt arra, hogy mind piaci részesedését, mind nettó nyereségét növelje, a két koreai cégen kívül ez csak a japán Subarunak sikerült. Jól teljesített a Honda is, a gyártó a Chryslert fosztotta meg negyedik helyétől az eladási rangsorban.
2. Toyota Camry
3. Chevrolet Silverado
4. Toyota Corolla
5. Honda Accord
6. Honda Civic
7. Nissan Altima
8. Honda CR-V
9. Ford Fusion
10. Dodge Ram -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.