FELMÉRÉS. A Nielsen megállapításai szerint a sajátmárka-arány érzékelhetően, 21-ről 23 százalékra nőtt 2009-ben az előző évhez képest.
A háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál minden hatodik forint (összesen 50 milliárd) került a pénztárakba kereskedelmi márkás termékekért (az arány a 2008-as 15-ről 17 százalékra emelkedett tavaly) – teszi hozzá a jelentés, amely 90 élelmiszer- és 60 vegyiáru-termékkategóriát vizsgált.
Mindez főként a diszkontok terjedésének a következménye – állapítja meg a Nielsen, hiszen erre az üzlettípusra jellemző a nagyon magas sajátmárka-arány. Jelzi ezt, hogy a Nielsen adatai szerint a diszkontok élelmiszer-forgalmában tavaly már 54 százalékot tett ki a kereskedelmi márkás termékek részaránya, míg a háztartási vegyi árunál és a kozmetikumoknál 56 százalékot. Ugyanezek az arányok a hipermarketeknél 14, illetve 9, a szupermarketeknél pedig 24, illetve 17 százalék.
Mennyiségben még nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése, mivel viszonylag olcsók: 49 százalékot vittek el a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából tavaly, három százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. Élelmiszereknél a mutató 28-ról 30 százalékra nőtt.
A válaszadók 65 százaléka úgy gondolja, hogy minél színvonalasabb egy üzlet, annál jobb a saját márkás terméke. „A kereskedelmi márkák minősége általában ugyanolyan jó, mint a vezető márkáké” – véli a kutatásban részt vevők 59 százaléka. Csaknem hasonló arányban értenek egyet azzal, hogy a kereskedelmi márkák csomagolása legalább olyan jól néz ki, mint a gyártói márkáké.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.