BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

KKV-kra vadásznak a magántőke társaságok

Tavaly a magántőke-befektetések piaca nagymértékben zsugorodott, de a harmadik negyedévi adatok már lassú növekedést mutatnak. 2009-ben az Európában felvásárolt cégek csaknem 70 százaléka kis- és középvállalat volt, és az idei évre is ez a tendencia valószínű.

2009-ben világszerte nagy volt a visszaesés a magántőke piacon. A PitchBook kutató cég adatai szerint az USÁ-ban az egy évvel korábbi 60 százalék-ára csökkent az akvizíciók száma. A European Private Equity & Venture Capital Association jelentése szerint 2009 első három negyedévében Európában 92 százalékkal esett vissza az alapokba áramló tőke összege, és 76 százalékkal csökkent az akvizíciók értéke.

2009 harmadik negyedévétől azonban újra növekedésnek indult a magántőke piac, mind a felvásárlások számát, mind az összegyűjtött tőkét tekintve. Az USA-ban 2009 harmadik negyedévében már szintén javuló tendenciát mutatott a bejelentett felvásárlások száma és átlagos összege. Ez azt jelenti, hogy az iparág idén újra növekedhet.

Tavaly ugyancsak megtört a mega tranzakciók utóbbi években tapasztalt hegemóniája. 2009 első három negyedévében, Európában a kis- és középvállalatok felvásárlása adta ki az akvizíciók 68,2 százalékát, ami összesen mintegy 4,5 milliárd eurónyi összeget jelent. Tehát a magántőke társaságok közül tavaly a kis- és középvállalkozásokba fektető cégek voltak a legaktívabbak.

 „A válság legkevésbé a középvállalatok alsó szegmensében történő befektetéseket érintette, és erre számítunk idén is” – mondta Vidovszky Ferenc, a Riverside magyarországi Senior Partnere. „2009 első három negyedévében a befektetések átlagos összege 26 millió euró volt, ami egyértelműen mutatja, hogy a kis- és középvállalatok felvásárlása volt meghatározó. Mivel a Riverside pontosan ezzel a szegmenssel foglalkozik, a 2010-es évre is jók a kilátásaink” – tette hozzá Vidovszky Ferenc.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.