Továbbra is zuhanórepülésben van az új személyautók és haszonjárművek hazai értékesítése. A JATO Dynamics friss forgalomba helyezési adatai szerint a személyautók és a kisha-szonjárművek eladásai ez év januárjában a tavalyi referenciaérték kevesebb mint felét érték el, csupán a 3,5 tonnásnál nagyobb haszonjárművek értékesítése csökkent ennél az ütemnél kisebb mértékben, mégpedig 37 százalékkal. Noha a személygépkocsi-márkák januári listáját a Ford vezeti a Volkswagen, a Skoda, az Opel, illetve a Toyota előtt, a legkapósabb modellnek a Skoda Octavia bizonyult. A kishaszonjármű-márkák népszerűségi sorrendjének élén a Ford, a Peugeot, a Volkswagen, illetve a FIAT áll.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint az öt évvel ezelőtti 200 ezerrel szemben az idén legfeljebb 65 ezer személygépkocsi és 15 ezer kishaszonjármű forgalomba helyezése várható. Igaz, ez előrelépés lenne a tavalyi 61 141, illetve 10 711 darabhoz képest, de ahhoz kevés, hogy a kereskedők és a szervizek fellélegezzenek – véli Erdélyi Péter, az MGE társelnöke, kiemelve, hogy a magyar piac reális személyautó- és kishaszonjármű-felvevő képessége – válságmentes időkben – 120 és 140 ezer között van (a szakértők úgy látják, hogy ez a mennyiség két éven belül nem érhető el).
A piaci szereplők ugyanakkor arra számítanak, hogy az idén több kis- és közepes vállalkozás (kkv) vásárol személyautót és kishaszonjárművet. Egyrészt azért, mert a tavaly elhalasztott vásárlások miatt egyre időszerűbbé válik a csere. Másrészt a kkv-k megfontoltabb vásárlók, mint a magánszemélyek, és talán valamivel könynyebben jutnak hitelhez is. Vállalkozások például nemigen szálltak be a pénzügyi felügyelet által megszüntetett, nullaszázalékos önerővel, 120 havi részletre indított hitelkonstrukciókba, amelyek ezerszámra dőltek be. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.