BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Továbbra is hullámvölgyben a magyarországi autópiac

Továbbra is zuhanórepülésben van az új személyautók és haszonjárművek hazai értékesítése. A JATO Dynamics friss forgalomba helyezési adatai szerint a személyautók és a kisha-szonjárművek eladásai ez év januárjában a tavalyi referenciaérték kevesebb mint felét érték el, csupán a 3,5 tonnásnál nagyobb haszonjárművek értékesítése csökkent ennél az ütemnél kisebb mértékben, mégpedig 37 százalékkal. Noha a személygépkocsi-márkák januári listáját a Ford vezeti a Volkswagen, a Skoda, az Opel, illetve a Toyota előtt, a legkapósabb modellnek a Skoda Octavia bizonyult. A kishaszonjármű-márkák népszerűségi sorrendjének élén a Ford, a Peugeot, a Volkswagen, illetve a FIAT áll.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint az öt évvel ezelőtti 200 ezerrel szemben az idén legfeljebb 65 ezer személygépkocsi és 15 ezer kishaszonjármű forgalomba helyezése várható. Igaz, ez előrelépés lenne a tavalyi 61 141, illetve 10 711 darabhoz képest, de ahhoz kevés, hogy a kereskedők és a szervizek fellélegezzenek – véli Erdélyi Péter, az MGE társelnöke, kiemelve, hogy a magyar piac reális személyautó- és kishaszonjármű-felvevő képessége – válságmentes időkben – 120 és 140 ezer között van (a szakértők úgy látják, hogy ez a mennyiség két éven belül nem érhető el).

A piaci szereplők ugyanakkor arra számítanak, hogy az idén több kis- és közepes vállalkozás (kkv) vásárol személyautót és kishaszonjárművet. Egyrészt azért, mert a tavaly elhalasztott vásárlások miatt egyre időszerűbbé válik a csere. Másrészt a kkv-k megfontoltabb vásárlók, mint a magánszemélyek, és talán valamivel könynyebben jutnak hitelhez is. Vállalkozások például nemigen szálltak be a pénzügyi felügyelet által megszüntetett, nullaszázalékos önerővel, 120 havi részletre indított hitelkonstrukciókba, amelyek ezerszámra dőltek be. DK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.