Ebből a tervek szerint 2,8 milliárd jut az utak felújítására, 400 millió a forgalomtechnikai berendezések és az egyéb úttartozékok kihelyezésére és felújítására, 700 millió a hídfelújításokra valamint 500 millió forint az egyéb fenntartási tevékenységekre (például a vízelvezető rendszerek karbantartására, hézagkezelésre, az elektronikai rendszerek rekonstrukciójára). Összehasonlításképpen a társaság 2006-ban kilenc, 2007-ben 5,6, míg 2008-ban nettó 6,7 milliárd forintot fordított rekonstrukciós munkálatokra. A felújítások költségtervéhez a társaság és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ közötti fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgál alapul.
Az ÁAK Zrt. 2010-es felújítási programja az elmúlt időszakban megszokott gyakorlattól eltérően korábban, már március végén elindul. Ennek első és egyben legjelentősebb felvonása március 29-én veszi kezdetét az M3-as autópálya bal, Budapest felé vezető oldalán (a 114-129 és a 132-145 kilométer között), ahol félpályás terelés mellett végeznek burkolat-felújítást a kivitelezők. A május első feléig tartó munkálatok idején az érintett szakaszon lévő csomópontokat (Mezőkövesdi és Mezőnagymihályi) valamint a Geleji (komplex) pihenőhelyet is ideiglenesen lezárják. A beruházás érdekessége, hogy a burkolat cseréjét és újjáépítését az úgynevezett meleg remix technológia alkalmazásával végzik el a haladó sávban. Ennek során a meglévő aszfalt rétegeket felmarják, majd annak anyagát a helyszínen, egy speciális géplánc segítségével, új aszfaltkeverék hozzáadásával kötőrétegként építik vissza a pálya szerkezetébe. Az így létrehozott remixált kötőrétegre teljes pályaszélességben új kopóréteg épül. Ez a technológia nem csupán költség- és anyagtakarékos megoldásnak számít, hanem környezetvédelmi szempontból is jelentőséggel bír. A felújítási munka összértéke mintegy nettó 1,2 milliárd forint, a közbeszerzési eljáráson nyertes kivitelező a Co-In-Ro Konzorcium.
A korábbi évekhez hasonlóan – a fenntartási program szerves részeként – idén is folytatódik az ÁAK Zrt. hídfelújítási programja. Ennek keretében 2010-ben hét hídon terveznek kisebb-nagyobb beavatkozásokat végrehajtani. Ebből számos alkalommal csak kisebb volumenű (például korrózióvédelem), de a hidak élettartama szempontjából mégis igen fontos javítást kell elvégezni. Komoly feladatnak számítanak viszont a szigetelés- és burkolatcserére szoruló hidak felújítási munkái csakúgy, mint a forgalombiztonsági szempontból fontos pillérvédő-szegély és korlátépítési munkák. A hídépítési beavatkozások tervezésekor a szakemberek arra törekszenek, hogy azokat a burkolat-felújításokkal egy időben, azonos terelésben végezzék el a kivitelezők, és az egyéb hídfelújítások esetén se kelljen sávcsökkentéssel járó forgalomterelésre számítaniuk az autósoknak.
A tervek elkészítésekor az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elsődleges szempont volt, hogy a beruházások a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül valósuljanak meg. A munkálatok lebonyolításának időpontjait a tervkészítők a Forma-1 Magyar Nagydíjához igazítva állapították meg, így a verseny idején nem lesz olyan építkezés, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.