BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Élénkülő érdeklődés az ingatlanpiacon

Az ingatlanpiaci befektetők túlnyomó része Európában, azon belül is elsősorban Nagy-Britanniában lát fantáziát – derül ki a CB Richard Ellis csoport (CBRE) felméréséből. A 270 európai befektető megkérdezésén alapuló kutatást a világ egyik legjelentősebb ingatlanpiaci konferenciáján és kiállításán, a cannes-i MIPIM-en mutatta be a CBRE.

A tanulmány megállapításai szerint a befektetők 60 százaléka Európát, 21 százalék Ázsiát és 12 százalék Észak-Amerikát célozza meg. Szűk egyharmaduk szerint Európa legvonzóbb piaca Nagy-Britannia, 18 százalék Németországot, illetve Franciaországot választaná. A befektetők körében ismét kezd vonzóvá válni Közép- és Kelet-Európa, a visszaszerzett bizalmat jelzi, hogy 17 százalékuk ezt a régiót jelölte meg legvonzóbb európai piacként. „Európa preferálása nem meglepő, hiszen a válaszadók többségének a kontinensen van a székelye és túlnyomórészt itt is fektet be” – kommentálta az eredményeket Nick Axford, a CBRE európai kutatási és tanácsadási vezetője. „Mindenesetre megjegyzendő, hogy a befektetők 40 százaléka máshol keresné a legjobb lehetőségeket: legtöbbjük fő célpontja Ázsia” – tette hozzá.

Az elemzők meglepőnek tartották viszont a 18 hónapja pangó közép- és kelet-európai piacra irányuló érdeklődés rendkívüli mértékét. Tim O’Sullivan, a CBRE budapesti irodájának ingatlanbefektetési vezetője ezzel kapcsolatban rámutatott: a befektetők figyelme most ismét a régió felé fordul, ám nehezen találnak az igényeiknek megfelelő terméket. Mint mondta, „most már nem az országkockázat a fő kérdés, hanem az elérhető jó minőségű, stabil bérlőkkel rendelkező ingatlanok megléte”. A befektetők több mint háromnegyede vélekedett úgy, hogy az idén első osztályú ingatlant érdemes vásárolni. Bő ötven százalékuk úgy vélte, hogy másodosztályú ingatlant csak 2011-ben vagy utána lesz érdemes vásárolni. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.