A magyarországi munkavállalók viszonylag jól viselik a jelenlegi gazdasági helyzetet, egynegyedük „teljes mértékben elkötelezett” jelenlegi munkaadója iránt – derül ki a Kelly Services által készített felmérésből, amelynek további megállapítása: a megkérdezettek 17 százalékának a válság hatására nőtt a lojalitása, míg 24 százalékuk inkább annak csökkenéséről számolt be, 59 százalékukra a válság ilyen szempontból egyáltalán nem hatott.
A munkaadójuk iránt lojálisabbá válók szerint a változás a vezetés pozitív hozzáállásának, a jobb vagy legalábbis stabil fizetéseknek és a jó munkahelyi légkörnek köszönhető. A kevésbé lojális dolgozók elmondása alapján esetükben a változást a vezetés nem megfelelő hozzáállása és a csökkenő fizetés okozta.
„Azok a munkaadók, akik nyíltan beszélnek alkalmazottaikkal a nehéz gazdasági helyzetről, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy gondoskodjanak róluk, jelentős bizalmi tőkét tudtak teremteni körükben – kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója.
A felmérésből mindezek mellett az is kiderült, arra a kérdésre, hogy mi az az egy dolog, ami még inkább erősítené egy munkavállalóban a cége iránti elkötelezettséget, a válaszadók 35 százaléka a „magasabb javadalmazást” jelölte meg. Ezt követi a „változatosabb, nagyobb kihívással járó feladatok”, 24 százalékkal.
Arra a kérdésre, mi késztetné őket leginkább munkahelyváltásra, a válaszadók 27 százaléka az alacsony fizetést, illetve kevés juttatást jelölte meg, ezt követi a rossz munkahelyi légkör (26) és az előrelépési lehetőség hiánya (18).
A „baby boomer”, vagyis a 48–65 éves korosztály képviselőinek 32 százaléka számára a munkahelyválasztás, illetve -váltás szempontjából „nagyon fontos” az adott vállalat jó híre, míg az Y generáció tagjai körében (18–29 évesek) ez az arány csak 22 százalék. Vidéken egyébként valamivel nagyobb motivációs erőt jelent a magasabb fizetés, mint Budapesten, ugyanakkor vidéken az adott cég jó híre is nagyobb súllyal esik latba a munkahelyválasztás során. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.