A Ford röviddel a nemzetközi pénzügyi válság kitörését követően hirdette meg értékesítésre veszteséges leányvállalatát, amit 1999-ben 6,4 milliárd dollárért vásárolt meg. A Volvo tavaly 20 ezer alkalmazottal 375 ezer személyautót gyártott.
A Geely 1986-ban jött létre, és akkoriban hűtőszekrény alkatrészeket állított elő. Autókat 1997 óta gyárt, jelenleg hat kínai telephelyen, mintegy 12 ezer alkalmazottal.
A Geely elnöke megerősítette, hogy megtartják a Volvo svédországi és belgiumi gyártó bázisait, de tervezik a kínai gyártás beindítását is. Az elnök azt is elmondta, hogy a Volvo megtartja önállóságát, és a központ továbbra is Svédországban lesz.
A tranzakció lezárása az idei év harmadik negyedében várható, miután a versenyhatóságok is rábólintanak az ügyeletre. Két éven belül a Ford már a harmadik neves márkájától válik meg: 2008-ban a Jaguart és a Land Rovert adta el az indiai Tata Motors-nak, 1,7 milliárd dollárért, ami a harmada annak, amennyit fizetett értük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.