A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása 2 százalékkal nőtt idén január-februárban, a tavalyi hasonló periódushoz képest. Mennyiségben 1 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.
Az első két hónap forgalma meghaladja a 46 milliárd forintot háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból. A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír, fogkrém, szappan, továbbá arc- és szemránckrém kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben, január-február folyamán, a tavalyi első két hónaphoz viszonyítva.
A fogyasztók jelentős aránya részesíti előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit. Így a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké.
A hipermarket stabilan tartja vezető pozícióját; az értékben mért eladásokból 38 százalék jutott rá legutóbb január-februárban, ahogyan tavaly az első és második hónapban is. A drogéria mutatója 25-ről 26 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék.
A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil. Csak az 50 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok mutatója lett 1 százalékponttal alacsonyabb – 3 százalék.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum éves forgalma meghaladja a 300 milliárd forintot. A legutóbbi tizenkét hónap során, 2009. március--2010. februárban, értéket tekintve a kiskereskedelmi eladás 1 százalékkal emelkedett, az előző évhez képest. Mennyiségben 3 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen. Ehhez képest az idei első két hónap javuló tendenciát jelez.
értékben 2 százalékkal nőtt január-februárban. Értékben is, mennyiségben is nőtt a toalett papír, fogkrém, szappan, arc- és szemránckrém eladása.Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.